Nejlepší přesvědčovací techniky


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 24.05.2023

Nejlepší přesvědčovací techniky   Fexeus Henrik

Nejlepší přesvědčovací techniky

Fexeus Henrik

 

Dnešní svět je plný manipulací, a po přečtení této knihy je vnímám silně dokonce i v našem týmu. Zároveň je to skvělé téma, jelikož jsme při obchodování často manipulování. Díky znalosti metod manipulací jsme schopni manipulaci včas odhalit a jen tak se do ničeho nezatáhneme.

Výpiši zde některé metody z knížky, které mě zaujaly, jelikož jsou ve společnosti nejčastější. Z taktických důvodů se budu snažit metody popsat méně konkrétně, aby některé čtenáře nenutilo tyto techniky aplikovat na jedincích, které je neznají.


Opakování

Je velice zajímavá věc, jak lidem do hlavy vecpat názor, který ani nemusí být pravdivý. V praxi to funguje tak, že se tento názor tak často hlásá a sdílí mezi velké skupiny lidí, dokud se nezačne šířit virálně a nestane se z něj „pravda“. Velice častá metoda viděná v praxi. Často jej využívají různí prodejci, či „influenceři“. Kdy například na začátku svých reklam stále dokola opakují, že jejich produkt ten nejlepší v Evropě a tak podobně. Tím podvědomě cpou lidem do mysli, že je nejlepší. Jakmile si pak člověk řekne, jaký produkt je nejlepší. Napadne jej právě tento mezi prvními, jelikož s ním to slovo má spojené. Není to přímý příklad tohoto opakování, ale funguje to podobně.


Mnoho možností

Tohle je oblíbená metoda u prodejců, tak i u nás v komunitě. Zkrátka nabízet méně možností je lépe pro manipulaci. Jednak více možností vede k rozhodovací paralýze a jednak tak dáváme skutečnou možnost výběru. Proto se většinou dávají 3 možnosti. Všechny jsou špatné, avšak ta jediná, kterou manipulátor chce, je jen o trochu méně špatnější než ostatní, a tak oběť zvolí logicky cestu nejmenšího zla.


Slabé stránky

Opět častá metoda, se kterou se setkávám snad týdně. Manipulátor již z počátku přizná slabé stránky, a tak je dokáže přeměnit v silné, nebo spíše zastínit silnými. Příklad z knížky: „Toto jídlo je trošku ostřejší“. Je to trošku komický příklad, ale pro představu v praxi stačí. Tím, že dopředu manipulátor přizná slabou stránku dříve, než si ji všimne oběť, dokáže to oběť odpustit. Většina průměrně inteligentních lidí totiž odpoví „to je v pohodě, nic se neděje“.  A zároveň si tak manipulátor upevní důvěru, jelikož lidem, kteří nám ukazují své slabé stránky přirozeně více důvěřujeme.


Bezpečí a klid mysli

A jsme u té klasické ošklivé manipulace strachem, nebo naopak pocitem pohody. S tímto se setkávám zejména v jednom nejmenovaném autobazaru. (ne jednou). Prodejce vám vůz nejdříve ukáže a ve chvíli, kdy dochází na lámání chleba, tlačí vás, jak v tomto autě budete vypadat cool před kámošema. Nebo naopak, že váš starý vůz je již nebezpečný, jak je starý a můžete tak ohrozit zdraví svého dítěte, což určitě nechcete. Bohužel až takto extrémně někteří prodejci komunikují, bohudíky ti patří k té polovině hloupých, kteří na tuto práci prostě nemají a jsou v ní neschopní. Přesně za takovou manipulační techniku, kde by na mě někdo tlačil s bezpečí rodiny – časté to je také zrovna v případě různých finančních služeb a pojištění, bych měl chuť dát takovému prodejci ránu, aby si zapamatoval, že takto teda ne. Alespoň ne takto okatě.


Rozptýlení pozornosti

Ideální příklad jako z filmu. Hokejový fanda zrovna večer kouká na hokej, zápas století. V tu chvíli přijde přítelkyně a ptá se fanouška, zda si může koupit nové drahé boty. Jelikož se fanoušek soustředí jinam, pravděpodobně ho bude snazší ovlivnit.


Názor na sebe sama

Pakliže manipulátor chce své oběti změnit pohled na sebe samotnou, je to prostě. Chce manipulátor, abyste si o sobě říkal, že jste inteligentní? Musí se k vám pak tak chovat. Jedna věc je vám to říct, druhá pak s vámi i tak mluvit. Tím oběti nabudí pocit, že je skutečně inteligentní. Tohoto se samozřejmě dá využít i pro motivaci ostatních, ale vždy je důležitá upřímnost.


Vysoké postavení

Skvělá věc, kterou používá hrooozně moc lidí, někteří však na sílu a nelze jim to snad vůbec žrát. Způsobů je spousty. Pomalé pohyby, vzpřímený postoj, tichý klidný hlas s důrazem na pomlky, nebo třeba specifické založení rukou. Pomocí těchto různých metod lze navenek nabudit vysoká hodnota takovéhoto člověka.


Prostředí, oblečení a barvy

Nejčastěji se s tím setkáváme v reklamách v televizi, nebo u finančních poradců. V televizi věčně nějaké prášky prezentuje člověk v plášti. Nemusí být ani lékař, ale jakmile člověk vidí plášť, řekne si, že to lékař je. Hned mu věříme lépe, než když by léky prodával člověk v saku. Oproti tomu u finančních poradců se často setkávám s až na sílu výhradním stylem oblékání. Modré košile a prostory symbolizují důvěru. Stejně tak naklonění se během komunikace, či drobné dotyky při podání ruky.


A místo ale

S tímto se setkávám zejména u nás v týmu. Zejména při podávání kritiky. Je jasné, že když místo „ale“, řekneme „a“, zní to pro protějšek lépe a spíše udělá věc, kterou po něm chcete. Problém však je, že většina lidí řekne „ale“, a až poté se opraví na „a“, čím svou metodu okamžitě odhalí.


ATP

Je zahrnuté ve veškerém výše zmíněném textu. Na všechny z těchto metod si již delší dobu dávám pozor a lidem, co pak na mě tedy metody zkouší to dávám, troufám si říci, pěkně sežrat a vracím jim úspěšně úder.

Až směšné může být, že existuje neskutečné kvantum lidí, kteří tyto metody zkouší, avšak jsou neskutečně průzrační. Ne každý na to prostě má. Samozřejmě u lidí, u kterých to nevidíme, to znamená, že to dělají skutečně dobře.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: