Myslete jako Steve Jobs


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 11.01.2024

Myslete jako Steve Jobs   Daniel Smith

Proč jsem si tuto knihu vybral?

Steve Jobs byl a je velmi inspirativní člověk. Když jsem našel tuto knihu zaujala mě a přesvědčila, abych se o jeho osobní příběh zajímal. A přece – kdo by nechtěl myslet jako Steve Jobs.


O čem kniha je?

Kniha je vlastně úplně o něčem jiném, než název napovídá. Pro mě to bylo trochu zklamání – chtěl jsem nasát více snáz myšlenky Steva Jobse, né až tak jeho život. Níže dávám jen pár zajímavých myšlenek, které jsem z knihy nasál a zaujali mě.


„Tvůj čas tady na zemi je omezený, a tak ho nemarni tím, že budeš žít život někoho jiného, než jsi ty sám. Nedovol, aby názory ostatních přehlušily tvůj vnitřní hlas. A hlavně, seber odvahu k tomu, abys dokázal jít za hlasem svého srdce a intuice.“ – Steve Jobs

Pro Jobse bylo už v mládí přirozené navazovat vztahy s lidmi, kteří se mu někdy mohli hodit, a vytvářet si užitečné kontakty. Instinktivně věděl, že po cestě za slávou nemůže kráčet sám, a držel se toho celou svou kariéru. Skvělou práci (až na ty nevzácnější výjimky) mohly podle něj odvádět pouze týmy nadaných lidí, které stmeluje společná vize a kteří pracují ve vstřícném prostředí.

Jobs věřil, že charakter člověka nejlépe poznáme, budeme-li se zajímat o to, kdo jsou jeho hrdinové. O jeho vlastních ikonách toho víme poměrně dost.

„Byznys by měl být partnerstvím mezi snílky a manažery: ti druzí vytvářejí pracovní prostředí, ve kterém se daří těm prvním.“ – Steve

Jobs věřil, že jeho hlavní organizační povinností je sestavení vítězného mužstva a následně vytvoření prostředí, v němž by každý zaměstnanec cítil, jak důležitou práci vykonává a že se na ní podílí s dalšími nadanými lidmi, semknutými pod jedinou vizí.

„Být nejbohatším mužem na hřbitově, to pro ně nic neznamená… Ale jít večer spát s pocitem, že jsme dokázali něco úžasného … na tom mi záleží.“ – Steve

Reklama Applu samotná nám o funkčnosti nebo ceně produktu většinou sděluje jen málo. Místo toho nám napovídá, jak skvěle se budeme cítit, když se staneme vlastníky určitého výrobku.

Pod Jobsem Apple dosáhl toho, oč se snaží mnoho obchodníků, a nedaří se jim to: vytvořil prostředí, kde zákazník zakoupením některého z produktů deklaruje svůj životní postoj. A proto tolik lidí setrvává v této partě od chvíle, kdy se k ní přidali.

Steve cítil, že jeho úkolem bylo poskytnout těmto lidem prostor a chránit je před požadavky firemního života, aby se mohli soustředit na proces tvorby. Na oplátku žádal pouze to, aby každý cítil povinnost vůči týmu a dělal svou práci co nejlépe, vědom si toho, že žádný jednotlivec ji nemůže odvádět sám.

 

ATP

No od knihy jsem čekal něco jiného – byla pro mě lehce zklamání. Jeho náhled na svět mě pobavil – moje jediné ATP je uvědomění, že kromě zajímavých myšlenek se chci o život Steva Jobse zajímat více.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: