Podnět z dřívějška ovlivňuje naše další myšlení a tím i chování
Operuje s ním systém 1
Produkt 1 je úchvatný, spolehlivý, dostupný, předražený a ošklivý
Produkt 2 je ošklivý, předražený, dostupný, spolehlivý a úchvatný
Podle teorie primingu nám produkt 1 bude připadat lepší než produkt 2… a přitom jsou stejné
Aktivace systému 2
Pro spuštění systému 2 potřebujeme důvod
Pokud v někom potřebujeme spustit systém 2, doporučuje se použít složitější font písma, používat složitější výrazy a celkově dostat člověka do situace, kdy se musí nad sdělením zamyslet
Využití v marketingu a prodeji
Cílíme na systém 1
Začínáme těmi top informacemi → Priming
Sdílíme jednoduše pochopitelné informace
Snažíme se neaktivovat systém 2
Používáme snadný font písma, používáme jednoduchá slova (pokud nechceme vyjádřit naši odbornost)
Pokud druhá osoba více inklinuje k systému 2, musíme jej rozptýlit a navést na systém 1.