Kniha Sprint | jak vyřešit velké problémy a otestovat nové myšlenky v pouhých pěti dnech, je kniha, která popisuje design sprint, proces vyvinutý v Google Ventures (investiční skupina rizikového kapitálu společnosti Alphabet Inc.). Tento proces, jak už podnázev sám napovídá, napomáhá řešit problémy rychle a efektivně, respektive abychom byli podle knihy přesní - během pěti dnů. Do své eseje zahrnu i tips & tricks od Kryštofa a Sími z TS na tuto knihu.
Před sprintem
Pondělí
VYBRAT MOBILY!
V pondělí probíhá mapování problému, tedy definování problému, cílové skupiny a stanovení cílů. Identifikují se možné překážky a rizika. Komunikuje se s experty v oboru, kteří jsou k procesu přizvaní, kterých se ptáme na všemožné otázky, které by nám k vyřešení problému pomohli. Vytváří se mapa celého procesu, aby byl proces lépe viditelný. Po celý den využíváme otázky JBM (Jak bychom mohli?). V tento den je nejdůležitější facilitátor.
Při psaní na tabuli je dobrá vizualizace, tedy kreslení a případné popisování obrázků.
Úterý
Druhý den je zaměřen na generování co nejvíce různých nápadů a řešení. Tým využívá různé kreativní techniky, jako jsou brainstorming, bodování lepíků pomocí lepících teček, sketching a další. Snažíme se inspirovat řešením ostatních firem (i z jiného oboru/oblasti) a tyto řešení vylepšovat.
Středa
Ve středu se tým soustředí na rozhodnutí, které z vygenerovaných nápadů a konceptů bude převedeno do prototypu. Diskutuje se o kladech a záporech jednotlivých nápadů a výsledkem středy by měl být výběr jednoho nebo více nápadů, které budou dále vyvíjeny. Používá se k tomu takzvaný:
The sticky decision
Následují takzvané storyboardy, kde si celý průběh řešení zmapujeme a vizualizujeme:
Čtvrtek
Tento den je věnován prototypování. Z vzešlého řešení se vytváří takzvané MVP (minimum viable product), fasáda neboli prototyp, který se následně bude předvádět zákazníkům. Tento prototyp ve své podstatě nemusí ani fungovat, stačí jen, aby vypadal, že funguje. Tento den je také potřeba si rozdělit role (maker, stitcher, writer, designer, interviewer), aby každý věděl, co má dělat.
Pátek
Den testování! Pátek slouží k otestování prototypu se zákazníky. Uživatelé jsou pozváni k interakci s prototypem a poskytnutí zpětné vazby. Tyto testy vede pouze 1 člověk - interviewer. Ostatní členové týmu pozorují uživatele, jak používají prototyp, a shromažďují data o jejich reakcích a chování. Každá zpětná vazba nás posouvá správným směrem. Na základě zpětné vazby z testování se tým následně rozhoduje, jakým směrem se bude dále ubírat a jaké kroky budou potřebné pro další vývoj produktu nebo služby.