Marketingový výzkum


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 23.03.2022

Marketingový výzkum   Miroslav Foret, Jana Stávková

Marketingový výzkum

Miroslav Foret, Jana Stávková

 

 

Co jsem si odnesl?

Marketingový výzkum je komplexní disciplína, která pramen ze selského rozumu a složité popsaných jednoduchých věcí. Pokud se jde do hloubky je potřeba mít psychologa aby v hloubce pomohl. Na obecné úrovni je pro startupistu nejdůležitější být se zákazníkem. Během výzkumu sbíráme velké množství různých druhů dat, největší problém je aby byly data relevantní. Je několik druhů hypotéz – statistická, nulová a alternativní. Stejně jako je řada vyhodnocovacích metod.

 

 

Marketingový výzkum jako proces

Ano je to proces… má několik fází které dobře známé, začíná definováním problému a výzkumného cíle. Pokračuje stanovením hypotéz nebo výzkumných otázek. Dále jsou specifikovány potřebné informace, resp. potřebujeme primární a sekundární data? Potřebujeme interní a externí informace? V jaké formě je potřebujeme? Jakmile máme tyto otázky zodpovězeny, definujeme plán výzkumu. Plán výzkumu zaznamenává to co jsme již definovali a přidává kdy, kde a konkrétně jak informace získáme, to se rozlišuje podle toho jaké informace jsou potřeba, např. interní data společnosti, konkurence, primární data získaná pomocí kvantitativních a kvalitativních výzkumů. Marketingový plán zaznamenává i způsob zpracování dat a jakou formou budou prezentovány.

 

 

Co je marketingový výzkum?

Marketingový výzkum vznikl z průzkumu veřejného mínění při prezidentských volbách v 80. letech minulého století. Jedná se o socio-ekonomický proces, který zkoumá vlastnosti a charakteristiky zákazníků a ve vztahu k produktu či službě.

 

 

Techniky marketingového výzkumu

První technikou marketingového výzkumu je dotazování. Dotazování je za mě nejsilnější nástroj v early stage startupech, které potřebují zodpovědět základní otázky jejich fungování. Zákazníci jim totiž většinou řeknou skoro všechno co potřebují vědět. Od designu produktu, spokojenosti se službou až po kanály, na kterých by produkt či službu nakupovali. Je důležité formulovat správné otázky, je několik typů to už víme, otevřené, uzavřené, návodné atd. Další technikou je pozorování. Můžeme zkoumat co zákazníci kupují v obchodě. Pro nás je asi důležitější zkoumat třeba web pomocí A/B testování nebo prokliků a google analytics. Poslední formou je experiment, které rozdělujeme do dvou hlavních skupin – laboratorní a teréní.

 

 

Hypotéza

Existuje několik druhů hypotéz: statistická, nulová a alternativní. Jejich testování se nazývá verifikace.

 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: