Knížku jsem četl, jelikož jsem se připojil do projektu Markme a jakožto člen marketingové agentury bych o marketingu asi měl něco vědět. :D
Co je marketing?
Marketing je základní dovedností v podnikání, která vám pomůže uspět. Někteří lidé si myslí, že marketing se týká reklamy, značky nebo nějaké jiné vágní koncepce. I když s marketingem souvisí, není to totéž. A tady jsou nejjednodušší definice marketingu:
Autor knihy zde zdůrazňuje Vilfreda Pareta a pravidlo 80/20
- Vilfred Pareto byl italský ekonom, který před více než půl stoletím přišel s tímto Paretovým principem. A víte, jak to vzniklo? Všiml si, že v Itálii vlastní 80 % půdy 20 % obyvatel. Tím se i ukazuje, že toto pravidlo platí v mnohem širším měřítku než jen ve vlastnictví půdy v Itálii.
- 80 % výnosů v podniku pochází od 20 % zákazníků
- 80 % dopravních nehod způsobí 20 % řidičů
- 80 % stížností na podnik pochází od 20 % zákazníků
- 80 % majetku vlastní 20 % lidí
Zjednodušeně, Paretův princip předpokládá, že 80 % následků plyne z 20 % příčin. Takže pokud nechcete 80 % svého času ležet na gauči s nachos, udělejte více z oněch 20 % věcí, to je zaručená cesta k úspěchu.
Pravidlo 64/4
= 64 % následků plyne ze 4 % příčin
Lépe řečeno, většina našich úspěchů plyne ze 4 % našich aktivit. Nebo ještě jinak: 96 % věcí, které děláme, je ztráta času (relativní).
REKLAMA = když do města přijíždí cirkus a vy připravíte cedule oznamující, že „v sobotu přijíždí na výstaviště cirkus“
PROPAGACE = když cedule umístíte na slona a chodíte s ním po městě
PUBLICITA = když slon podupe květinový záhon starosty a místní noviny o tom napíšou
VZTAHY S VEŘEJNOSTÍ = když se vám podaří dosáhnout toho, aby se tomu starosta zasmál
PRODEJ = když se občané města přijdou na cirkus podívat, vy jim představíte spoustu atrakcí, vysvětlíte jim, kolik zábavy si užijí, pokud cirkus navštíví, odpovíte na jejich otázky a oni u vás nakonec utratí spoustu peněz
MARKETING = pokud jste všechno toto naplánovali