Marketingový plán na jednu stránku
Allan Dib
Kniha se mi velice líbila a musím říct, že pro mě byla více než přínosná. Nejlepší na ní bylo, že jsme si ji společně probírali v týmu na TS, takže jsem mohl dojít k jejímu daleko hlubšímu pochopení, než kdybych si ji pouštěl třeba jen v audio verzi v rychlosti přehrávání 2,5x.
PÁR POINTŮ, KTERÉ TU S VÁMI NASDÍLÍM
Autor knihy zde zdůrazňuje Vilfreda Pareta a pravidlo 80/20
- Vilfredo Pareto byl italský ekonom, který před více než půl stoletím přišel s tímto Paretovým principem. Všiml si, že v Itálii vlastní 80 % půdy 20 % obyvatel. Jenže toto pravidlo údajně platí v mnohem větším měřítku, než jen u půdy.
- 80 % výnosů v podniku pochází od 20 % zákazníků
- 80 % dopravních nehod způsobí 20 % řidičů
- 80 % stížností na podnik pochází od 20 % zákazníků
- 80 % majetku vlastní 20 % lidí
Zjednodušeně, Paretovo pravidlo předpokládá, že 80 % následků plyne z 20 % příčin.
Pravidlo 64/4
= 64 % následků plyne ze 4 % příčin
Tady jde kniha buďto do paradoxu, nebo spíše ukazuje alternativní pravidlo k tomu Paretovému.
Co je marketing?
Marketing je základní dovedností v podnikání, která vám pomůže uspět. Podnikat bez marketingu je stejné, jako balit holku tancem v naprosté tmě. Vy sice moc dobře víte, co děláte, ale ona o vás nemá tušení.
REKLAMA = když ve městě stavíte ledovou plochu na bruslení, postavíte ceduli s nápisem "Za týden zde bude nová ledová plocha pro veřejné bruslení".
PROPAGACE = když cedule umístíte na člověka v kostýmu ledové kostky a necháte ho chodit po městě
PUBLICITA = když tento maskot zbije bezdomovce místní noviny o tom napíšou
VZTAHY S VEŘEJNOSTÍ = když se vám podaří dosáhnout toho, aby se tomu bezdomovec zasmál
PRODEJ = když se obyvatelé města přijdou na kluziště podívat, vy jim vysvětlíte, kolik zábavy si užijí, pokud si zabruslí, odpovíte na jejich otázky a oni u vás nakonec provedou transakci (koupí si lístek)
MARKETING = pokud jste všechno toto naplánovali
Marketing je strategie, kterou používáme pro získání ideálního cílového trhu, aby nás lidé poznali a věřili nám natolik, že se stanou našimi zákazníky. Všechny věci, které obvykle spojujeme s marketingem jsou taktiky.
Strategie není taktika!
STRATEGIE = průzkum terénu, komplexní plán, scénáře apod.
TAKTIKA = styl provedení konkrétních bodů strategie