Marketingový plán na 1 str.


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 20.05.2021

Marketingový plán na jednu stránku   Allan Dib

Marketingový plán na jednu stránku

Allan Dib


Kniha se mi velice líbila a musím říct, že pro mě byla více než přínosná. Nejlepší na ní bylo, že jsme si ji společně probírali v týmu na TS, takže jsem mohl dojít k jejímu daleko hlubšímu pochopení, než kdybych si ji pouštěl třeba jen v audio verzi v rychlosti přehrávání 2,5x.


PÁR POINTŮ, KTERÉ TU S VÁMI NASDÍLÍM


Autor knihy zde zdůrazňuje Vilfreda Pareta a pravidlo 80/20


- Vilfredo Pareto byl italský ekonom, který před více než půl stoletím přišel s tímto Paretovým principem. Všiml si, že v Itálii vlastní 80 % půdy 20 % obyvatel. Jenže toto pravidlo údajně platí v mnohem větším měřítku, než jen u půdy.


- 80 % výnosů v podniku pochází od 20 % zákazníků


- 80 % dopravních nehod způsobí 20 % řidičů


- 80 % stížností na podnik pochází od 20 % zákazníků


- 80 % majetku vlastní 20 % lidí


Zjednodušeně, Paretovo pravidlo předpokládá, že 80 % následků plyne z 20 % příčin.



Pravidlo 64/4


= 64 % následků plyne ze 4 % příčin


Tady jde kniha buďto do paradoxu, nebo spíše ukazuje alternativní pravidlo k tomu Paretovému.



Co je marketing?


Marketing je základní dovedností v podnikání, která vám pomůže uspět. Podnikat bez marketingu je stejné, jako balit holku tancem v naprosté tmě. Vy sice moc dobře víte, co děláte, ale ona o vás nemá tušení.




REKLAMA = když ve městě stavíte ledovou plochu na bruslení, postavíte ceduli s nápisem "Za týden zde bude nová ledová plocha pro veřejné bruslení".


PROPAGACE = když cedule umístíte na člověka v kostýmu ledové kostky a necháte ho chodit po městě


PUBLICITA = když tento maskot zbije bezdomovce místní noviny o tom napíšou


VZTAHY S VEŘEJNOSTÍ = když se vám podaří dosáhnout toho, aby se tomu bezdomovec zasmál


PRODEJ = když se obyvatelé města přijdou na kluziště podívat, vy jim vysvětlíte, kolik zábavy si užijí, pokud si zabruslí, odpovíte na jejich otázky a oni u vás nakonec provedou transakci (koupí si lístek)


MARKETING = pokud jste všechno toto naplánovali




Marketing je strategie, kterou používáme pro získání ideálního cílového trhu, aby nás lidé poznali a věřili nám natolik, že se stanou našimi zákazníky. Všechny věci, které obvykle spojujeme s marketingem jsou taktiky.


Strategie není taktika!


STRATEGIE = průzkum terénu, komplexní plán, scénáře apod.


TAKTIKA = styl provedení konkrétních bodů strategie







Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: