Marketingový plán jednoduše


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 30.03.2021

Marketingový plán na pivním tácku   Magdalena Čevelová

Tuto knihu jsem začala číst především kvůli learning cell na sociální sítě. Zároveň bych chtěla díky těmt znalostem, aktualizovat naší momentální marketingovou strategii v projektu Koňařky, popř. využít znalosti v dalších projektech.

 

Marketingový plán = dokument, který přehledně na jednom místě shrnuje všechny marketingové aktivity se

-       Max.3 stránky pro malou firmu

-       Vracejte se k němu

  • obvykle na rok

 

Poslání a vize

Poslání = podstata firmy vyjádřená jednou větou, má dvě roviny, co firma dělá a jaký to má smysl (co děláte a proč) 

- zapamatovatelné, jedinečné, přesvědčivé

- poslání je vaše proč

 

Vize = stav, ke kterému směřujeme

Jak byste se přáli vidět za 3-5let od teď? Pomocí vize si utváříme budoucnost.

- dočasná, proměnlivá, detailní

- písemná, grafická podoba 

 

Produkty

- za co vám zákazníci platí

- sepište, co všechno prodáváte a jaká je vaše základní měrná jednotka 

- i služby přetavte do produktu 

- soupis produktů by měl zabírat max. 15 řádek u malé firmy

 

Cíl

- hlavní cíl a cílová skupina - co chceme a kdo je náš zákazník

- jeden hlavní cíl, jímž je určován celý plán

-formulovat za zpětného pohledu (jako bychom ho už dosáhli), měl by být nastaven růstově a ziskově

 

Cílová skupina

- musíte svého zákazníka znát, co ho zajímá, jak přemýšlí

= ti, kteří jsou ochotni za váš produkt zaplatit reálné peníze

- všímejte si, jak mluví

- demografie, zájmy, majetek, povaha, hodnoty, potřeby, strachy, nákup

- Primární (ideální zákazník) a sekundární cílová skupina (ovlivňují primární např. Rodina)

 

Strategie

- postup jak se dostaneme k vytyčenému cíli

- všechny marketingové aktivity

 

1) Strategie dle marketingového mixu

 2) strategie dle SWOT analýzy

 - vnitřní prostředí – (strength) věci, které můžete ovlivnit

 3) strategie dle frameworku see-think-do-care

 -podle fázi nákupního rozhodování

 

See

- náhodný kolemjdoucí nemá v plánu nakuoovat(neútočte na něj a nevyplašte ho), nic o vás neví, nemá k vám žádný vztah, zaměřujeme se na vzbuzení zájmu 

 

Think

- neznamená přemýšlení o zakoupení vašeho produktu, ale jestli vůbec nakoupí, zde ho chceme zaháčkovat (sledování, odběr, zaslání novinek..), bavte je vzdělávejte, přinášejte něco užitečného

 

Do

-zákazník ví, co chce a je připraven nenápadné i důraznější pobídky k nákupu - slevy atd. (Podpory prodeje)

 -soustředění na to aby nakoupil u nás popř. Víc pomoc může speciální nabídka (něco k tomu) 

 -cross-selling/up selling = místo původně vybraného výrobku nabídněte lepší, dražší model, který lépe vyhovuje jeho potřebám

 

Care

-o zákazníka je potřeba pečovat (rozmazlování) utvrzování ve správném rozhodování, popř. Zasílání opětovného prodeje

 - formulář zpětné vazby, slevové kartičky apod .

Můžete je přimět k jiné akci, např. Doporučit přátelůml

 

 

Taktika = Jednotlivé kroky a potřeby, které je potřeba pro naplnění Strategie udělat

Tabulka s kolonkami - úkol, termín, rozpočet, zodpovědnost 

 Publikační plán = co, kdy, kde budeme publikovat

 

Rozpočet

Kolik jste ochotni investovat, abyste dosáhli svého cíle? Sem se započítává i vlastní čas.

 

Kontrola

Pravidelné výsledky, porovnání skutečných výsledků s plánem, upravení plánu/strategie

- sledujte relevantní informace/metriky

- konkrétně si vypište, které parametry, jak často a jakým způsobem budete sledovat


V této chvíli mám své poznatky čistě v teoretické rovině, mohu pouze reflektovat. Chystám se je využít během následujcíích týdnů, slibuji, že do této eseje zpětně doplním poznatky z praxe.


Mohu reflektovat na naše pokusy o jakousi strategii do této chvíle. Naše strategie se skládala spíše z několika metod jako jsou persony, 5P apod. Určili jsme si některé možné aktivity, avšak už vůbec ne cíle, nebo jen v pár oblastech. Nemáme stále stanovenou vizi, ani taktiku. Stejně tak náš rozpočet je dosti chabý.

 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Adam Šulc - 04.04.2021 - 19:36


Líbí se mi, že jsi si vybrala knihu pro řešení konkrétního problému. Super jsou pojmy, které jsi se v knize dozvěděla, ty se Ti určitě budou hodit. Bylo by ale fajn přinést reflexi na konkrétní aplikování teorie z knihy do praxe. Klidně se k eseji vrať, až něco z toho využiješ v praxi!

Nejnovější eseje:

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: