Proč jsem si tuto knihu vybrala?
Kniha mě zaujala, díky tomu jak je napsaná, díky svému konceptu otázek a odpovědí. Vždy jsem se ke knize vracela, když jsempotřebovala zjistit odpověď na nějakou z mých otázek. Byla pro mě takovým přehledným průvodcem, když jsem se potřebovala něco čistě teoretického dozvědět. Byla to pro mě první klíčová kniha již v druháku, ke zkoušce na marketing a potom na zkoušku firemní identity. Díky této knize jsem pochopila, že marketing je klíčovým prvkem každého úspěšného podnikání.
Nyní principy/ odpovědi a teorii z knihy využívám primárně v pozicii PR manažer ve společnosti YFU. Dále nyní začínám řešit praxi v projektu Chytrá garáž od Kooperartivy, kde se nyní potýkáme s definováním zákazníka a spoluprácí s marketingovým oddělením kde řešíme vztah mezi m. oddělením a prodejem.
Otázky a odpovědi:
Co je marketing?
Marketing je proces vytváření, dodávání a komunikace hodnoty pro zákazníka, která uspokojí potřeby zákazníka a pomůže dosáhnout cílů podniku.
Jaký je rozdíl mezi marketingem a prodejem?
Marketing se zaměřuje na získání a udržení zákazníků! Za pomoci tvorby hodnoty a vztahů. Prodej se zaměřuje na jednorázový prodej zboží nebo služeb. Marketing se snaží budovat vztahy se zákazníky na dlouhodobé bázi, zatímco prodej je spíše krátkodobý a transakční.
Jaká je role reklamy v marketingu?
Reklama pomáhá zvýšit povědomí o značce a produktu, vytváří pozitivní dojem a povzbuzuje lidi ke koupi.
Jaké jsou nejdůležitější prvky marketingového mixu?
Marketingový mix se skládá z produktu, ceny, distribuce a komunikace.
Co je to segmentace trhu?
Segmentace trhu je proces dělení trhu na menší skupiny zákazníků s podobnými potřebami nebo charakteristikami.
Proč je důležité mít marketingový plán?
Marketingový plán pomáhá firmě stanovit cíle a strategii pro dosažení těchto cílů, a také umožňuje sledovat výkon a upravovat plán podle potřeby.
Co je to branding?
Branding je proces vytváření unikátního jména a image pro produkt nebo značku.
Co jsou to marketingové výzkumy?
Marketingové výzkumy jsou proces sběru dat a analýzy informací o trhu a zákaznících, aby se získaly informace potřebné pro vytvoření efektivního marketingového plánu.
Co je to cílový trh a jak se určuje?
Cílový trh je skupina lidí, kteří mají společné potřeby a preference a jsou pravděpodobně nakloněni nákupu určitého produktu nebo služby. Cílový trh se určuje na základě demografických, geografických, behaviorálních a psychografických faktorů, které jsou relevantní pro daný produkt nebo službu.
Co je to CRM (Customer Relationship Management) a jak může pomoci firmám v budování vztahu se zákazníky?
CRM je strategie, která se zaměřuje na správu vztahů se zákazníky. Cílem CRM je zlepšit vztah se zákazníky a zvýšit jejich spokojenost a loajalitu. CRM může pomoci firmám lépe porozumět potřebám a preference zákazníků a poskytnout jim personalizovaný přístup, což může vést ke zvýšení prodejů a opakovanému nákupu.
Určitě bych tuto knihu doporučila, protože nabízí praktické rady, odpovědi na nejdůležitější otázky a ucelený přehled o marketingových principech.
Při čtení knihy se dozvíte, jak správně segmentovat trh, vytvořit silnou značku atd.Takže, pokud se chcete zlepšit v marketingu nebo prostě jen získat lepší povědomí v téhle oblasti tak tahle kniha je určená právě pro vás.