Marketing v otázkách a odpovědích


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 26.01.2024

Marketing v otázkách a odpovědích   Philip Kotler

Marketing v otázkách a odpovědích

Philip Kotler


Proč jsem si knihu vybrala:

Na této knize mě zaujal formát, ve kterém je kniha psána, jak již sám název knihy prozrazuje, formou otázek a odpovědí a autor v ní shrnul opakující se otázky týkající se různých okruhů marketingu, na které se ho v různých souvislostech ptali lidé. Autorovi se také říká „guru marketingu“. 


Myšlenky, které mě v knize zaujaly a pojmy, které jsem si zopakovala:

- Hlavní pojmy používané v marketingu – segmentace, zacílení, umístění, potřeby, požadavky, poptávka, nabídka, značky, hodnota, uspokojení, výměna, vyjednávání, vztahy a spolupráce, distribuční kanály, řetězec dodavatelů, konkurence, tržní prostředí a marketingový program


- Klíčové procesy probíhající v marketingu

1.     Identifikace příležitostí

2.     Vývoj nového produktu

3.     Přilákání zákazníka

4.     Udržení zákazníka a získání jeho věrnosti

5.     Plnění zakázek


- Marketing je nutný přizpůsobit prostředí i dané zemi, není možné praktikovat stejným způsobem, důležité si uvědomit rozdíly v ekonomice, kultuře i politice apod.


- Marketing staví na těchto oborech: ekonomika, psychologie, sociologie, organizační teorie a statistika

Připadá mi, že dobrý marketér by měl znát základy všech těchto vědních disciplín a z velké míry psychologii a ovlivňování – na toto téma mohu jen doporučit knihu Psychologie ovlivňováním. 


- Marketing by neměl být ve společnosti samostatným oddělením, ale spíše hnacím motorem obchodní strategie a silou, která zajišťuje, že značka splní očekávání.


- Úlohou marketingu je vytušit dosud neuspokojené potřeby lidí a vytvořit nová a atraktivní řešení.


- Hlavní nástroje marketingu 4P – product, price, place, promotion


- Nepřítelem marketingu je „bleskový“ prodej – není cíl získat si dlouhodobého zákazníka, ale za každou cenu prodat.


Podle autora v dnešním e-světě potřebujeme marketingová oddělení a jak budou vypadat do budoucna? Autor doporučuje do budoucna marketingu osvojení následujících dovedností:

-        Dovednosti spojení s budováním značky,

-        Dovednosti týkající se databázového managementu a získávání dat, 

-        Dovednosti z oblasti managementu vztahu se zákazníky, 

-        Dovednosti týkající se měření zákaznické ziskovosti, 

-        Dovednosti spojené s public relations a s „ústním“ marketingem, 

-        A následující body, které si myslím již nejsou relevantní (například kvůli GDPR)


Marketing autor popisuje jako nezbytnou filozofii zajišťující správné pochopení, provedení a uspokojení potřeb zákazníků. 


Závěr: 

Obecně s tak rychle měnícím se okolím a dnešní dobou jsem nejednou slyšela, že když někdo dopíše knihu o marketingu, mnohdy jsou informace již zastaralé. Formát této knihy se mi líbil, protože odpovídal na otázky dlouho kladené v kontextu marketingu.

 

Kniha se četla velmi dobře, je plná odborných pojmů týkajících se marketingu, marketingových strategií, nástrojů, plánování, organizace a kontroly. Formát otázek a odpovědí mě nezklamal, domnívám se, že pro mě byl mnohem přínosnější a příjemněji se četl, než formát běžných kapitol a podkapitol o marketingu.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: