Marketing v otázkách a odpovědích


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 26.03.2022

Marketing v otázkách a odpovědích   Philip Kotner

Marketing v otázkách a odpovědích 

Philip Kotler

 

Co jsem si odnesl?

 

Marketing a trhy

Nad kterými megatrendy bychom se v budoucnosti měli zamyslet? Ekonomická sféra se díky technologiím a globalizaci zásadně proměnila. Díky Internetu a volnějšímu trhu se kterákoliv společnost může zúčastnit konkurenčního boje kdekoliv na světě. 

Společnost musí věnovat pozornost tomu, že zákazníci jsou stále vzdělanější a mají k dispozici lepší nástroje které jim umožňují lepší výběr. Moc se přesunula z rukou výrobců a nyní přechází k zákazníkovi. Zákazník je  KRÁL. 

 

Klíčové marketingové procesy jsou: 1) identifikace příležitostí, 2) vývoj nového produktu, 3)přilákání zákazníka, 4) udržení zákazníka a získání jeho věrnosti 5) plnění zakázek. 

 

V marketingu stále hovoříme o uspokojování neuspokojených potřeb ale lepší by bylo hovořit o lepším uspokojení potřeb.

 

Obchodní příležitosti: Biotechnologie: vývoj racionálních léků, biometrická měření; Mobilní telefony; Bezpečnost; Niche; Skladovací systémy; Automatizace; Roboti

Položte si následující otázky: 

  1. existuje zde silný trh?
  2. Máme zmapovanou konkurenci? 
  3. Můžeme vyvinout ziskový obchodní model?
  4. Můžeme se rychle zvětšovat?

 

Trendy v marketingu:

 

Deset smrtelných hříchů marketingu (pět kterých mi přišli nové)

  1. Firma není dsotatečně zaměřená na trh a její hnací sílou nejsou zákazníci
  2. Firma zcela nerozumí potřebám svých zákazníků 
  3. Firma potřebuje zlepšit určování svých konkurentů
  4. Firma zaostává v hledání nových příležitostí 
  5. Firma nevyužívá technologií tak jak by mohla

 

Marketingová strategie

 

Vytvoření a udržení konkurenční výhody je čím dál těžší. Přesto vznikají nové druhy podnikání a značek. 

Mnohu vůdvů na trhu ztratilo své vůdcoství kvůli nedostatkům v modernizaci svých výrobků, ves nižování cen, v nabídce lepších služeb. Mercedes býval preferovaným zahraničním vozem v USA nyní je to BMW. Například Colgate nabídla nové výhody které Crest nenabízel. Víteznou strategií Pepsi Coly může být spíše dramatická změna image jejich nápojů než změna produktu samotného. 

 

Marketingové nástroje 4P

Z hlediska marketingového plánování jsou 4P stále relevantní. Vyjadřují spíše uvažování prodávajícícho. Polde následujícícho vzorce se mohou 4P stát 4C.

Z produktu se stane zákaznická hodnota

Z ceny se stane zákazníkovo vydání (Customer Cost)

Place se přemění na zákaznické pohodlí (Customer Convenience)

Z propagace se stane komunikace se zákazníkem (Customer Comunicationi)

*Pozn.: Tenhle vzorec je totální bomba. Proč počítat jen cenu výrobku? Lepší je spočítat kolik nám přinese jeden zákazník kterého obsloužíme různými způsoby. 

 

Product

Značky, značky, značky - jsou hlavní zbraní v konkurenčním boji, zejména proti cenové konkurenci. Společnost zjišťuje že značka je jedinou zbraní jak si v rostoucí konkurenci získat pozornost a respekt.

*pozn: reklamní vzorec 70:20:10 budget (70 - osvědčené, 20 akviziční nástroje, 10 - originální inovační marketing)

Silná značka má pět rozměrů. Značka musí vyvolat myšlenky na určité atributy, jako jsou  charakteristické znaky výrobku, jeho provedení apod. Za druhé by měla značka přesdvědčivě nabízet jednu nebo více klíčových výhod. (Bezpečnost). Za třetí, pokud si značku představíme jako člověka, můžeme jí přisoudit lidské vlastnoti. (IMB šedesátník, Appla dvacátník) Za čtvrté značka by měla vypovídat o hodnotovém systému společnosti. Za páté silná značka je obrazem těh kteří ji kupují - jsou mladí a nadšení nebo staří a usedlejší? 

 

Cena

Před začátkem éry hyperkonkurence, globalizae sa před založením internetu si mohli firmy za silnou značku naúčtovat 20 -50%. Nyní jsou nadprůměrné značky šťastné, pokud si mohou přiúčtovat 15%.

Obvykle můžeme kupující rozřadit do tří skupin:

Pokud neuděláte značku která se nějakým způsobem vymyká běžným normám, budete čelit cenovým válkám. 

 

Místo(distribuce)

Společnost má tři možnosti:

  1. Stanovit hranici mezi významnými zákazníky, se kterými bude jednat přimo, a druhořadými, se kterými bude jednat zprostředkovatel. 
  2. Vyvinout produkty, které bude prodávat zákazníkům přímo, a které se budou lišit od twch, které prodává zprostředkovatel. 
  3. Vypustit zprostředkovatele a zaměřit se pouze na přímý prodej. 

Propagace

Průměrný Američan je vystaven asi šesti stům reklamních zpráv denně. Hlavním problémem dneška je zodpovězení otázky, jak získat něčí pozornost. Spotřebitelé jsou v časové tísni a mnoho z nich se snaží reklamy vytěsnit ze svého života. 

 

Buzz marketing

Ústní marketing, který usiluje o vytvoření reklamy prostřednictvím mluveného slova neboli “šuškandy”. bude značně sílit. Marketingoí pracovníci zlepšují svoji schopnost co nejrychleji určit a získat potenciální zákazníky. 

 

 

Marketingové plánování

Situační nalýza; SWOT na TOWS. Cíle, strategie, taktika. 

 

Dokonalý marketing

Vzorný marketing: IKEA, Strabuks, Southwest Airlines, Sony, Wal-Mart, Virgin, Amzaon.com, Disney, FedEx…….

segmentace -> zákaznické potřeby -> znát své konkurenty -> klíčový podílníci -> systém na odhalování příležitostí -> marketingový plánovací systém -> důsledná kontrola mixu -> cenově nejefektivnější kanály -> marketingové vedení ->firma doplňuje technologická zařízení. 

*Kevin Keller, Strategic brand management


Marketing v otázkách a odpovědích 

Philip Kotler

 

Co jsem si odnesl?

 

Marketing a trhy

Nad kterými megatrendy bychom se v budoucnosti měli zamyslet? Ekonomická sféra se díky technologiím a globalizaci zásadně proměnila. Díky Internetu a volnějšímu trhu se kterákoliv společnost může zúčastnit konkurenčního boje kdekoliv na světě. 

Společnost musí věnovat pozornost tomu, že zákazníci jsou stále vzdělanější a mají k dispozici lepší nástroje které jim umožňují lepší výběr. Moc se přesunula z rukou výrobců a nyní přechází k zákazníkovi. Zákazník je  KRÁL. 

 

Klíčové marketingové procesy jsou: 1) identifikace příležitostí, 2) vývoj nového produktu, 3)přilákání zákazníka, 4) udržení zákazníka a získání jeho věrnosti 5) plnění zakázek. 

 

V marketingu stále hovoříme o uspokojování neuspokojených potřeb ale lepší by bylo hovořit o lepším uspokojení potřeb.

 

Obchodní příležitosti: Biotechnologie: vývoj racionálních léků, biometrická měření; Mobilní telefony; Bezpečnost; Niche; Skladovací systémy; Automatizace; Roboti

Položte si následující otázky: 

  1. existuje zde silný trh?
  2. Máme zmapovanou konkurenci? 
  3. Můžeme vyvinout ziskový obchodní model?
  4. Můžeme se rychle zvětšovat?

 

Trendy v marketingu:

 

Deset smrtelných hříchů marketingu (pět kterých mi přišli nové)

  1. Firma není dsotatečně zaměřená na trh a její hnací sílou nejsou zákazníci
  2. Firma zcela nerozumí potřebám svých zákazníků 
  3. Firma potřebuje zlepšit určování svých konkurentů
  4. Firma zaostává v hledání nových příležitostí 
  5. Firma nevyužívá technologií tak jak by mohla

 

Marketingová strategie

 

Vytvoření a udržení konkurenční výhody je čím dál těžší. Přesto vznikají nové druhy podnikání a značek. 

Mnohu vůdvů na trhu ztratilo své vůdcoství kvůli nedostatkům v modernizaci svých výrobků, ves nižování cen, v nabídce lepších služeb. Mercedes býval preferovaným zahraničním vozem v USA nyní je to BMW. Například Colgate nabídla nové výhody které Crest nenabízel. Víteznou strategií Pepsi Coly může být spíše dramatická změna image jejich nápojů než změna produktu samotného. 

 

Marketingové nástroje 4P

Z hlediska marketingového plánování jsou 4P stále relevantní. Vyjadřují spíše uvažování prodávajícícho. Polde následujícícho vzorce se mohou 4P stát 4C.

Z produktu se stane zákaznická hodnota

Z ceny se stane zákazníkovo vydání (Customer Cost)

Place se přemění na zákaznické pohodlí (Customer Convenience)

Z propagace se stane komunikace se zákazníkem (Customer Comunicationi)

*Pozn.: Tenhle vzorec je totální bomba. Proč počítat jen cenu výrobku? Lepší je spočítat kolik nám přinese jeden zákazník kterého obsloužíme různými způsoby. 

 

Product

Značky, značky, značky - jsou hlavní zbraní v konkurenčním boji, zejména proti cenové konkurenci. Společnost zjišťuje že značka je jedinou zbraní jak si v rostoucí konkurenci získat pozornost a respekt.

*pozn: reklamní vzorec 70:20:10 budget (70 - osvědčené, 20 akviziční nástroje, 10 - originální inovační marketing)

Silná značka má pět rozměrů. Značka musí vyvolat myšlenky na určité atributy, jako jsou  charakteristické znaky výrobku, jeho provedení apod. Za druhé by měla značka přesdvědčivě nabízet jednu nebo více klíčových výhod. (Bezpečnost). Za třetí, pokud si značku představíme jako člověka, můžeme jí přisoudit lidské vlastnoti. (IMB šedesátník, Appla dvacátník) Za čtvrté značka by měla vypovídat o hodnotovém systému společnosti. Za páté silná značka je obrazem těh kteří ji kupují - jsou mladí a nadšení nebo staří a usedlejší? 

 

Cena

Před začátkem éry hyperkonkurence, globalizae sa před založením internetu si mohli firmy za silnou značku naúčtovat 20 -50%. Nyní jsou nadprůměrné značky šťastné, pokud si mohou přiúčtovat 15%.

Obvykle můžeme kupující rozřadit do tří skupin:

Pokud neuděláte značku která se nějakým způsobem vymyká běžným normám, budete čelit cenovým válkám. 

 

Místo(distribuce)

Společnost má tři možnosti:

  1. Stanovit hranici mezi významnými zákazníky, se kterými bude jednat přimo, a druhořadými, se kterými bude jednat zprostředkovatel. 
  2. Vyvinout produkty, které bude prodávat zákazníkům přímo, a které se budou lišit od twch, které prodává zprostředkovatel. 
  3. Vypustit zprostředkovatele a zaměřit se pouze na přímý prodej. 

Propagace

Průměrný Američan je vystaven asi šesti stům reklamních zpráv denně. Hlavním problémem dneška je zodpovězení otázky, jak získat něčí pozornost. Spotřebitelé jsou v časové tísni a mnoho z nich se snaží reklamy vytěsnit ze svého života. 

 

Buzz marketing

Ústní marketing, který usiluje o vytvoření reklamy prostřednictvím mluveného slova neboli “šuškandy”. bude značně sílit. Marketingoí pracovníci zlepšují svoji schopnost co nejrychleji určit a získat potenciální zákazníky. 

 

 

Marketingové plánování

Situační nalýza; SWOT na TOWS. Cíle, strategie, taktika. 

 

Dokonalý marketing

Vzorný marketing: IKEA, Strabuks, Southwest Airlines, Sony, Wal-Mart, Virgin, Amzaon.com, Disney, FedEx…….

segmentace -> zákaznické potřeby -> znát své konkurenty -> klíčový podílníci -> systém na odhalování příležitostí -> marketingový plánovací systém -> důsledná kontrola mixu -> cenově nejefektivnější kanály -> marketingové vedení ->firma doplňuje technologická zařízení. 

*Kevin Keller, Strategic brand management





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: