Marketing v otázkách a odpovědích


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 01.11.2023

Marketing v otázkách a odpovědích   Philip Kotner

Proč jsem si knihu vybrala 

Díky Skill profile jsem zjistila, že mám velké mezery v oblasti marketingu, propagace produktu a branding značky směrem k zákazníkům a potřebovala jsem odpověď vyloženě na některé otázky a tato kniha mi připadala více než výstižná vzhledem k jejímu obsahu. 

O čem kniha pojednává 

Kniha je vytvořena tak, jak její název napovídá, celá kniha jsou jen otázky, které jsou rozděleny do několika oblastí a na ty autor odpovídá. 

Hlavní myšlenky z knihy 

Marketing a trhy 

Co je to marketing?

Věda a umění objevit, vytvořit a dodat hodnotu, která uspokojí potřeby cílového trhu. Marketing identifikuje dosud nevyplněné potřeby a požadavky. Definuje, měří a vyčísluje rozsah vytipovaného trhu a potencionální zisk. Přesně určuje, které tržní segmenty je společnost schopna lépe obsloužit, navrhuje a propaguje vhodné výrobky a služby. Marketingovou činnost často vykonává určité oddělení uvnitř společnosti. Má to svou dobrou, i špatnou stránku. Dobré je, že toto oddělení sdružuje skupinu vyškolených lidí, kteří se soustředí pouze na otázku marketingu. Špatné je to proto, že by marketingové aktivity neměly být prováděny v izolovaném oddělení, ale měly by se odrážet v každé činnosti dané organizace. 

Klíčové procesy v marketingu:

  1. Identifikace příležitosti
  2. Vývoj nového produktu
  3. Přilákání zákazníka 
  4. udržení zákazníka a získání jeho věrnosti 
  5. plnění zakázek

Proč je marketing tím nejlepším způsobem, jak uspokojit individuální potřeby?

Lidé se mohou pokusit své potřeby uspokojit mnoha způsoby včetně krádeží a žebroty. Marketing je způsob, jak nabízet jednu hodnotu výměnou za něco, co chceme získat od druhé strany. Základním pojmem marketingu je výměna. Je to nejrozumnější a svobodný způsob, kterým lze v civilizované společnosti získat zboží 


Marketingová strategie

Které marketingové strategie na dnešním trhu fungují nejlépe?

Klíčem k úspěšnému strategickému marketingu je zasycení, umístění a diferenciace. Společnost musí pečlivě vybrat cílový trh, musí vytvořit jedinečné umístění a musí je umět sdělit. Musí také vyvinout různé diferenciace svých nabídek a služeb, aby pro konkurenci bylo obtížné zkopírovat je jako celek. Ještě nedávno byla klíčem k úspěchu v konkurenčním boji vysoká kvalita a dobrá úroveň služeb. Mnoho společností ji totiž postrádá. Nicméně dnes se z kvality a služeb stávají komodity. 

Tři nejlepší strategie podle autora:

Společnosti, které inovují tak, že lze snížit životní náklady jako: Ikea, Target, Aldis. 

Společnosti, které zvedli kvalitu na vyšší úroveň: Starbucks, Sony.

SOciální cítění: Avon, Ben Jerrys


Marketingové nástroje:

Myslíte si, že vytvoření image silné značky k prodeji výrobků stačí?

Obvykle ne. Zastánci image věří, že silná image značky získá preference i bez přispění ostatních vlivů. Jak jinak lze vysvětlit úspěch MArlboro, než že to způsobila kovbojské image? Jiní si myslí, že se image různých značek začínají podobat a tím značky ztrácí nárok na vysoké příplatky. Klíčem je rozvinout osobitou nabídku, nejen osobitou image. A nabídka může být osobitá ve svých rysech, stylingu, službách, podpoře služeb, zárukách a velké spoustě jiných faktorů, které v očích pozorovatele nářadí jednu nabízenou hodnotu jiné nabízené hodnotě. Já jsem zastáncem vytváření nabídky špičkové hodnoty, a ne pouhého oprašování image. 


Marketingové plánování:


Podle čeho poznáte, jestli je marketingový plán dobrý nebo ne?

Na základě své zkušenosti mohu říci, že marketingové plány jsou většinou velmi slabé. Některé z nich jsou příliš zatížený údaji z minulosti a reklamami a postrádají přesvědčivou strategii. Nebo tam nějaká strategie je, ale taková, která absolutně nesouvisí s uvedenou taktikou. Nebo plán obsahuje nerealistické cíle. Nebo jeho autoři požadují nerealistický rozpočet. Nebo kontrola není dostatečná, aby umožnila zpětnou vazbu a revizi plánu. Kdysi si men najala firma IBM, abych provedl audit souboru jejich tehdejších marketingových plánů. Vcelku byly dobré, ale vznesl jsem otázky týkající se velkého množství domněnek a údajů. Když se tak stalo, plány byly poslány zpět k přepracování. U žádného marketingového plánu není zaručeno, že bude fungovat, ale slabé plány téměř jistě fungovat nebudou. 


Pocity z knihy 


Kniha byla pro mne velice přínosná, vyhovovalo mi, že víte co vás na dalším odstavci čeká a pokud vás daná otázka nezajímala, mohli jste ji přeskočit. Občas bych ale některá témata potřebovala naopak více dovysvětlit a je tak ideální mít k této knize zápisník a zapsat si oblasti, které byste potřebovali více rozebrat. 





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: