No a jaké 3 věci bych vypíchl?
Příprava
Autenticita
a
Síla pauz.
Proč jsem si tuto knihu vybral?
Tuto knihu jsem si vybral na základě zlepšení mých prezentačních dovedností. V kontextu situace s nově nastoupivšímy prváky a mou potřebou je provést prvními dny.
Zároveň cítím, že od doby, kdy jsem se naučil přemýšlet nahlas a ve velmi širokém kontextu, při vyprávění ztrácím hlavní dějovou linku a tak mé projevy často trvají dlouho a mám z nich pocit, že mluví o spoustě věcí, jen nepředám tu hlavní poentu.
Jaké je základní téma knihy?
Ústředním tématem je prezentace ve všech jejích podobách. Autor
Jaké jsem si odnesl myšlenky?
Umění řečnické:
celé umění rétoriky, jak většina a největší spisovatelé učili, sestává z pěti částí: nalezení tématu, uspořádání a strukturalizace, nalezení formy a výrazu, zapamatování si připravené řeči a samotného přednesu
Pravidlo 3, aneb méně je někdy více:
Toto pravidlo mluví o tom, že bychom měli redukovat svojí prezentaci na především 3 klíčové myšlenky a ty rozdělit do maximálně 3 bodů a to tak aby vše do sebe správně zapadalo.
Mustr pro prezentaci:
Toto pravidlo se drží i u vizuálních pomůcek. Někdy je méně, prostě více: chceme posluchačům myšlenku předat, aby po ní dychtili, né aby po ní byli vyčerpaní jako po babičině nědělním obědě.
Dobré rady k projevu:
Pauzy - dělají divy a zvyšují pozornost
Vyprávěj příběj, který mohou žít s tebou
Čím dýl budu mluvit, tím víc toho zapomenou.
Tečka, pro kterou si tě zapamatují = emocionální závěr
Vše co děláš nese riziko, i tvé vystoupení.
BUĎ SÁM SEBOU
Slovníček pojmů:
Zhodnocení knihy
Tato kniha je krátká a úderná, vlastně moc nepojednává do hloubky o umění řečnickém, ale je výcucem základních pravidel a hesel, kterými je dobré se řídit. Proto i tato eseje je strukturována jako mustr, který se pokusím uplatnit při své příští prezentaci.
Komu bych knihu doporučil?
Knihu bych doporučil všem co s prezentací začínají a chtějí nalést inspiraci. Kniha obsahuje základy, avšak na konci se naskýtá literatura, která tyto základy rozvádí dál - berme ji tedy jako rozcestník u učení řečnickému