Lean podnikání
Proč jsem si knihu vybrala?
Tato kniha mi byla doporučena na základě mé aktuální situace. Mám nový prjekt vy.nyly, kde jsem prjektový manažer a vzlhedem k tomu že jsem nikdy v této pozici nebyla, chtěla jsem vědět jak přip orjektu postupovat a jakým chybám se vyvarovat.
Co hlavního jsem si z knihy odnesla?
Že vést prjekt není taková sranda, ne že bych to nevěděla, ale nenapadlo mne, jak lidé, kteří vedou své podnikání přemýšlejí. Musíte přemýšlet několik kroků do předu, umět svůj produkt prodávat, komunikace se zákazníky je velice podtatná část procesu.
Poté tvorba samotného Lean Canvasu, účel není aby to byl dlouhý dokument, Lean Canvas má být naopak stručný a úderný.
Jaký problém zákazník řeší
Je důležité zjistit, jak náš prodkut řeší problém zákazníka, najít klidně těch problému více a vyfiltrovat ty, které jsou pro nás podstatné a které naopak nejsou tak důležité.
Nespravedlivá výhoda
Nespravedlivá výhoda je něco, co se nedá tak jednoduše zkopírovat a koupit.
Většinou je to něco, čeho si na první pohled zákacníci nevšimnou.
Myšlenky které mi utkvěli v paměti:
Při prezentování produktu- 20% příprava
80% konverzace
Nikdy negdelegovat úkoly, díky kterým se můžeme naučit více o našich zákaznících
Maximalizujte tyto 3 aspekty
Cílem startupu by mělo být najít plán, který bude fungovat dříve, než vám dojdou zdroje. Optimální plán vyžaduje 3 aspekty, a vyžadují je všechny (rychlost, učení a zaměření). Pokud jsou pouze dva, nebude to stačit.