Kreativní myšlení


1 bod

Hodnocení: 90 %

Přidáno: 21.04.2022

Kreativní myšlení   Amy Whitaker

Kreativní myšlení – Amy Whitaker


Kniha propojuje kreativitu a podnikání, zdůrazňuje, že změny jsou dobré a potřebné pro neustálý vývoj.

Podnikání je vyjádření síly, tvořivosti a flexibility. Kapitalismus stojí na změně, v podnikání se musí neustále inovovat. 

 

·     Vařit celý rybník. - manažerské pojmenování neefektivního řešení problému, kdy se snažíme vyřešit všechno naráz bez hledání prvotní příčiny.

·     Máme čtyři druhy energie - mentální, emocionální, duchovní a fyzickou. Nejlepší dosahují výsledků proto, že se naučili odpočívat a umí si pomocí jedné energie odpočinout od druhé.

·     Okolní svět kolem nás je stejně důležitý jako věc, kterou obklopuje. Příklad: květina na obraze a pozadí.

 

Oblasti tvořivosti, které nás podněcují k tvořivosti

 

Propast mezi procesem a výsledkem

·     Porovnáváme své rozpracované výtvory s dokončenými děli ostatních a vidíme jen nedostatky. Nezaměřujeme se na proces, ale na výsledek. Myslím si, že je to z toho důvodu, že veřejnost vždy zajímá jen výsledek a jsme tak zvyklí hodnotit pouze výstup a ne celý proces.

 

Fixní vs růstový přístup

·     Autorka popisuje přístup člověka s fixním a s růstovým myšlením, základ této teorie jsem již četla v knize Nastavení mysli.

·     Člověk s růstovým přístupem bere prohry jako ponaučení. Já mám fixní myšlení a myslím si, že nelze ze dne na den ho předělat na myšlení růstové, nicméně po přečtení knihy Nastavení mysli se snažím na problémy dívat tak, že se prostě měly stát a je na mně, jak se k jejich vyřešení postavím. Kdybych neměla v životě problémy, tak dnes nepíšu tuto esej pod záštitou TAPu.

 

„Nechceme si pokládat velké otázky, protože se bojíme, že bychom narazili na něco nečekaného.“


BCG matice

·     Používá se pro rozbor podnikání, hodnotí projekty podle podílu na trhu a růstu podnikání

·     4 kvadranty: otazník (malý podíl, roste), hvězda (velký podíl, roste), pes (malý podíl, neroste), kráva (velký podíl, který neroste)

 

Co si z knihy odnáším? Co využiji v praxi?

BCG matici jsme vytvořili pro předmět Strategie podniku, udělali jsme chybu v tom, že jsme projekty porovnávali mezi sebou a ne s trhem. Chybu jsme napravili a projekty jsme porovnávali s velikostí a růstem trhu.

Kreativita potřebuje prostor, nudu. - Stejný názor má Austin Kleon ve svých knihách o kreativitě.

Chceme-li vytvořit nový projekt, potřebujeme finanční prostředky. Spousta umělců má práci na částečný úvazek a k tomu ve svém volném čase tvoří to, co milují. Pokud chce člověk rozjet podnikání, buď má dostatečný kapitál, nebo sežene investora. Ze zákaznických schůzek jsem zjistila, že spousta úspěšných podnikatelů byli někde zaměstnaní, šetřili si peníze a pomalu tvořili nový projekt "bokem", a když byli přesvědčeni o tom, že je podnikání uživí, opustili práci a vrhli se do něj.

Neposuzuvat a nehodnotit stylem "dobrý" a "špatný", ale používat vědomí. - Zjistit to, co fungovalo, co nefungovalo, snažit se pochopit proces.



Hodnocení: 90 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: