Jelikož se jedná o několikátou knihu na téma Kreativita a nepodařilo se mi najít už žádnou, která by byla kompletně odlišná, nebudu popisovat ty metody, které pro mě nebyly nové / nebylo u nich nic přínosného. Kniha je metod plná a proto jsem se zaměřila hlavně na pro mě nové věci.
KREATIVITA
= mentální proces, který generuje nápady na základě našich zkušeností. Vzniká něco nového a originálního. Je to díky myšlení jedince. Kreativita je potřeba k inovacím, ale nutně je nepřináší. Nejlepší výsledky vychází od lidí, kteří ovládají syntetické myšlení, protože je potřeba jednotlivé nápady spojit v takový, který je opravdu dobrý.
INOVACE
= transformace nápadů do nových hodnot, jejich realizace. Tato činnost z pravidla přináší do budoucna firmám zisky, ikdyž to nemusí být na první pohled zřejmé. Pro takovou realizaci je potřeba odbornost ve více disciplínách, tudíž se neobejdeme bez týmu pracovníků. Dalším velmi důležitým vlivem je hodnota pro zákazníka, bez které není inovace k ničemu dobrá.
Jak být kreativní
Zásadní je dětství. Pokud nebyl člověk v dětství vedem ke kreativnímu myšlení, nebo u něj bylo dokonce potlačováno, je v dospělosti mnohem náročnější se tomu opět naučit. Ke kreativnímu vyjídřejí je velmi přínosná inspirace, kterou by měl proto každý vyhledávat.
Metody:
Myšlenkové mapy, brainstorming a jeho všechny obměny atd…
5x PROČ + 1x JAK
Googlestorming
Vyberte daný pojem, který se pojí s tím, co řešíte, a vygooglete ho.
Klikněte na první v pěti výsledků hledání.
Prohlížejte, co vám vyjelo a inspirujte se
ATP
Nejvíce jsme vyloženě metody zkoušeli v prváku. Na to byla i super stránka www.100metod.cz, kde jsme dělali i to, že jsme si vzali vždy jednu metodu na TS a tu tam probrali, potom jsme je zkoušeli v projektech. Nejvíce jsme metody na kreativitu a inovace uplatnili při BG, která jsou primárně o tom vymýšlet nové nápady.