Kreativní copywriting


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 16.01.2022

Kreativní copywriting   Anna Sálová

Tuto knihu jsem měl již dlouho na svém seznamu přání a konečně byla volná v TAP knihovně, tak jsem si hned půjčil, akorát se mi to hodilo, protože dělám marketing pro klientku, která poskytuje služby ve stavebnictví a zároveň provozuje e-shop s elektronikou.


Hned na začátek musím poznamenat, že kniha má můj oblíbený formát, a to je půlka text, půlka obrázky, dělám si srandu samozřejmě, ale je to i tak příjemné, a hlavně méně náročné počtení.


Kniha obsahuje mnoho metod a tipů, jak na kreativní obsah, vypíchnu pár z nich, co mě zaujaly.

První je Disneyho metoda, o které jsem již slyšel, ale zjistil, o co se jedná až v této knize. Tato metoda obsahuje tři postavy snílka, kritika a realizátora. Tyto postavy se navzájem krásně doplňují, snílek (který mi hodně sedí na mé kreativní myšlení) má různé nápady, jimž se nekladou meze, kritik má zase schopnost hledat potenciální rizika a chyby, realizátor je takový realista, aplikuje nápady do světa a zjistí, zda je to vůbec možné.


Zaujaly mě taky power words, které jsme sice už probírali dříve na dialogu a řešili je i v projektu, ale jednalo se o dobré připomenutí toho, že jsme lidi a máme myslet i na emoce, jež některé výrazy či fráze vyvolávají.


Dále bych zmínil VPC – Value proposition canvas, ten se skládá ze dvou částí, a to z profilu zákazníka a mapy hodnot. V profilu zákazníka si zobrazíme potřeby zákazníka, co vlastně potřebuje řešit. Do mapy hodnot dáme, co může ty potřeby či problémy vyřešit aneb produkty a služby. Dále připíšeme do zvláštních kolonek, co by zákazníka mohlo potěšit či překvapit. Tato metoda mě zvláště zaujala kvůli tomu, že nám pomůže najít společnou realitu se zákazníkem a obzvlášť u služeb se můžeme bavit o tom, co zákazníka vskutku trápí a o tom, čím mu můžeme vskutku pomoct, což při obchodní schůzce může být klíčové.


V knize jsou taktéž zmíněné archetypy s příklady, ty jsem již zkoumal podrobně díky knize Web ostrý jako břitva, takže se o nich nebudu rozepisovat, ale i tak jsou důležité při marketingové komunikaci.


Taky mě pobavila či spíše zaujala kapitola s otázkou „So what?”. Byla to poměrně klíčová kapitola, protože ta otázka byla trefou do černého. U mnohých textů, které jsem psal ať už k propagaci služeb mé klientky či k propagaci svých služeb, by se ta otázka dala vskutku položit a dal by se tím položit i celý content. Rozhodně doporučuji cvičení z kapitoly, pomohlo mi upravit texty, aby byly vskutku z pohledu zákazníka.


ATP shrnutí:

Kniha předčila mé očekávání a mnoho rad z ní jsem hned aplikoval do praxe. Asi nejvíce otázku „So what?” z posledního odstavce, se kterou jsem si prošel své texty. Problém byl, že vyvolávali strašně slabou zainteresovanost potenciálních zákazníku, snad se to do budoucna vyřeší.


Taktéž VPC jsem ihned aplikoval do praxe a je to krásný vizuální nástroj, především ho doporučuji udělat před schůzkou, kde chcete nabídnout své služby nebo produkt.

Jinak již spoustu metod z knihy znám a myslím, že je známe všichni, ale i tak je dobré si je připomenout.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: