Kreativní copywriting


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 02.01.2023

Kreativní copywriting   Anna Sálová

Kreativní copywriting 

Anna Sálová


O knize 

Kniha je částečně psaná částečně graficky kreslená. Obsahuje velké množství metod k prohlubování kreativity jak jednotlivce, tak skupin, projektů, meetingů. Přikládá příklady a provede vás celým procesem dané metody.


Metody a příklady 

Strategie Walta Disneyho - zkoumat věci ze tří stran/postojů - snílek, realizátor a kritik, v tomto pořadí jdou role na řadu. Nejprve si tři role rozdělíme, když jsme sólo, do těchto rolí se stavíme postupně, role si neskáčou do řeči, dobré je mít na místě moderátora

Snílek - předložení cíle setkání, řídí se postojem “nic není nemožné”

Realizátor - má na starosti říct: co, kdy, jak, s kým k dosažení cíle, cíl neposuzuje ani nepochybuje o proveditelnosti 

Kritik - za úkol najít slabé místo snílka a návrhu realizace realizátora z různých úhlů pohledů, poukázat na možné problémy nebo na chybný cíl jako takový, důležité pro předejití budoucích problémů, ne pro to, aby projekt “zabil”


Využili jsme to u projektu v hledání nových příležitostí a jakým způsobem bychom chtěli změnit strategii a fungování a byl to určitě zajímavý způsob, jak k výsledku přijít. 


Náhodný vstup - technika je jednoduchá a podporuje De Bonem laterální myšlení (kniha 6 klobouků). Potřebujeme na to sadu objektů (ideálně slova a obrázky na jednotlivých kartičkách). -cílem je naučit běžná schémata přemýšlení a navést mozek novými neprozkoumanými cestami. Vylosujeme si několik kartiček a zkoušíme naše téma na tyto objekty nějak navázat. Tato aktivita je vhodná pro posílení kreativity u lidí, kteří si myslí, že vůbec kreativní nejsou. 


Maslowa pyramida potřeb - tu snad popisovat ani nemusím (lidské potřeby od těch nejzákladnějších, biologických až po ty metafyzické stojící na vrcholu). 

Toto se ale samozřejmě prolíná do produktů na trhu a rozdílné potřebě, kterou cítíme. 

Zkuste si u příští propagace vašeho produktu uvědomit, kde je na Maslowě pyramidě a tím se zamyslete nad motivací zákazníka si váš produkt koupit. 


Závěr 

Nejčastěji u nás v týmu a projektech používat brainstorming a myšlenkové mapy, řekněme dnes už “bezmyšlenkovitě”. Další metodou je brainwriting, můj oblíbený asi už jen pro to, že na něj používáme barevné post-it notes. Používáme ho v projektech, když se snažíme přijít s něčím novým a chceme urychlit proces společného brainstormingu (čím je skupina větší, tím to trvá déle), touto metodou každý přijde s x nápady a znovu o nich můžeme diskutovat.


Knihu bych moc doporučila lidem, co nejsou od přírody tolik kreativní jako já, je to dobrý pomocník, jak vaši kreativitu pomocí jednoduchých cvičení podporovat. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: