Kreativní Copywriting


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 21.06.2023

Kreativní copywriting   Anna Sálová

Kreativní Copywriting

Anna Sálová

 

Jelikož s Chew It v rámci ImpExu budeme brzy budovat vlastní eshop a navíc copywriting je potřeba i na Amazonu, rozhodl jsem si o tomto tématu něco více načíst. Přesto, že kromě další práce během školy pracuji jako copywriter pro jeden internetový blog, myslím si, že není od věci se přiučit i více teorie.

Strategie copywritingu

Zprvu je dobré si říci, jak moc silný copywriting potřebuji. Mohu to analyzovat na maslowě pyramidě potřeb, kde si stanovím, v jakém patře se můj produkt nachází. Platí pravidlo, že čím výše v pyramidě potřeb produkt je, tím rozsáhlejší a lepší copywriting je nutný.

 

Disneyho metoda:

3 charaktery:

-         Snílek: Má nápad a staví se do postoje, ve kterém není nic nemožné za pomocí kreativity.

-         Kritik: Poukazuje na slabá místa nápadu.

-         Realizátor: Sděluje faktické a realistické údaje týkající se nápadu.

Zkoumají se následně úhly pohledu ze 3 směrů. Přičemž cílem je vymyslet nejvhodnější řešení.

 

Klíčem je znát dobře svou cílovku a pro ni text psát. Tak, aby se v textu ideálně viděla. Zároveň je nutné se držet pouze jedné hlavní myšlenky. Více hlavních myšlenek může text znehodnocovat a čtenáře mást.

Text je ideální psát formou vyprávění příběhu, což čtenáře vtáhne mnohem více do děje. V rámci toho je dobrou myšlenkou užívat „powerwrods“, která mají potenciál útočit více na emoce čtenáře a více se vrývají do paměti. Existuje jich nespočet a ke každému tématu se hodí jiné.

Abychom si mohli hrát s emocemi čtenářů, můžeme používat také metodu zvědavosti a tajemství. Text musí být psát tajuplně, aby čtenáře zajímal a nutilo ho zjišťovat více. Nesmí se to ale přehánět, pak to může být pro čtenáře otravné. Tajemství se pak skvěle hodí do nadpisů a titulků, kde lehce odkryjeme obsah textu, ale aby byl správně celý pochopen, je nutné si ho pročíst.

Není ani od věci hrát si s formátováním tak, aby ladilo s naším webem a brandem. Nebo zvýrazňovat slova, která chceme, aby si člověk nejvíce uryl v paměti. Nebo pak přikládat zajímavé obrázky nebo grafy. Aby čtenář co nejvíce zažíval náš produkt během čtení, je také fajn v textu popisovat jednotlivé tvary a materiály produktů.

V textu je také vhodné zakomponovat takzvaně USP, unique selling propositions. Což je zdůraznění, které nás odlišuje od konkurence a dává našemu produktu vhodné prodejní argumenty.

 

ATP

Jelikož se mimo jiné i copywritingem přiživuji, tak mohu říci, že hodně z těchto metod jsem znal již dříve a aktivně používal. Klíčová je USP, kterou v užíváme pro naše produkty Chew It, jimiž jsou zejména barvy, které vidí pes, skvělé materiály, které se dají vhodně mýt a tak dále. Tato fakta hodně prezentujeme na našich sociálních sítích. Zároveň se snažíme produkty prezentovat takovou formou, aby bylo zákazníkovi jasné, že se to týká jeho. Používáme oslovení typu „váš pejsek…bude milovat“ a tak podobně. Na čem chceme máknout, tak je určitě storytelling, který zatím příliš nemáme. Není totiž aktuálně na čem příběh stavět a myslím si, že to zkrátka přijde až časem.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: