Kreativita a inovace v GimiTimi


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 14.02.2023

Kreativita a inovace v organizaci   Emilie Franková

Úvod:

Knihu Kreativita a inovace v organizaci jsem si vybrala na základě mého zájmu v kreativitě a chtíče splnit 3. level ve skill profilu.

Kniha je velice vědecky založená a jde hluboko do kreativity jako pojmu, kterou zkoumá řekla bych trošek nekreativně - učebnicově. Je plná faktů a tabulek, takže ji doporučuji jako až pokročitejší čtení v oblasti kreativity. 


Začátek byl, pro mě jako kreativního člověka, velice pozitivní, jelikož je v něm dnešní doba nazvána jako “věk kreativity”. Kreativní jedinci mají v nynějším pracovním světě důležitou roli, 25 - 30 % lidí z vyspělých zemích pracuje v kreativních odvětvích ekonomiky. Kreativita byla dříve chápána jako až mystický fenomén a duchovní proces, v posledních desetiletích byla však lépe pochopena a stala se pro lidstvo zásadní. Kreativita je potřeba k inovacím a tak se stává více a více nepostradatelnou ve všech odvětvích lidského života.


Kreativita a inovace jedince:

Osobnostní rysy kreativního jedince: 

Daceyho model procesu sebeovládání:


Daceyho model sebeovládání CCOPE:

C - calming the nervous system

C - creatively planning coping technies

O - opting for the best plan

P - persisting when motivation flags

E - evaluating the plan's efficacy


Motivace ke kreativitě:

Zásadní je vnitřní motivace, jedinec musí vnímat aktivitu jako přitažlivou, uspokojující a osobně vyzývající. Hledá v ní potěšení z práce samotné. 

Poznatek z praxe: když dělám kreativní činnost typu malba/návrhy na tetování, jde to primárně z vlastní vůle, pokud mám zvenčí nějaká omezení, výrazně mi to práci ztěžuje. Vnitřní motivaci vnímám jako klíčový aspekt pro moje kreativní fungování.

Při kreativní práci často se dochází do stavu flow, který kreativitu dále podporuje. 

Poznatek z praxe: stavy flow mám z většiny u kreativní činnosti a poté lehko spadám do toho, že tvořím 3 dny a vše ostatní jde stranou. (samozřejmě spím:-))


Hlavní komponenty vnitřní motivace: sebeurčení, kompetence, zaujetí úkolem, zvídavost, zájem, radost.


Hlavní komponenty vnější motivace: obavy z kompetencí, hodnocení, uznání, peníze, další hmotné pobídky, omezení ze strany druhých lidí.



ATP:

V části knihy o týmu mě napadla otázka, jak moc je GimiTimi kreativní tým? Vysvětlované parametry jsem dávala do kontextu fungování GimiTimi a poté rozřazovala na “máme” a “nemáme”. Vyšlo z toho, že kreativní tým určitě jsme, ale můžeme 4 body zlepšit.


Co máme:


Co nám chybí/můžeme zlepšit:


Závěr:

V knize jsem se hodně našla v kapitole jednotlivec, kde jsem si v mnoha bodech potvrzovala, že jsem kreativně smýšlející člověk, co to znamená a jak s tím zacházet. Týmová část přinesla uvědomění jak jako tým kreativně (ne)fungujeme a jak to zlepšit.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: