Kraď jako umělec
Kniha kraď jako umělec mě oslovila již ve druhém ročníku. Kreativita je něco, co člověk neustále musí rozvíjet a poslední léta jsem se jí zas tolik nevěnoval oproti faktickým věcem. Uvědomil jsem si, že většina mé práce, ať už sales nebo e-shop je o kreativitě, a proto není na škodu se od konkurence inspirovat.
Dlouho jsem se domníval, že kreativita je vrozená a nelze se naučit. Do jisté míry si zatím stojím, avšak lze v sobě probudit a rozvíjet. Jedním ze způsobů rozvoje je právě inspirace. Inspirací od ostatních v podstatě vznikají trendy. Dle Kleona není žádná práce originální, jelikož každá je založená na práci někoho jiného, jen s kouskem sebe.
Jak kreativitu rozvíjet:
- Jedním ze způsobů je inspirace od ostatních. Každý den bychom měli monitorovat nejlepší konkurenty, ideálně ze zahraničí, a inspirovat se jejich prací. Zahraniční konkurenti mají většinu tu výhodu, že udávají trendy, které k nám dorazí až později, a my tak máme možnost se na trendu svézt nejdéle.
- Vedení zápisníku také není na škodu. Ideálně si každý zajímavý nápad ať už můj nebo od konkurence zapsat, abychom na něj nezapomněli, než ho zrealizujeme.
- Důležité je své nápady sdílet. Jedině tak získáme zpětnou vazbu a případně další inspiraci pro úpravu.
- Neměli bychom ale zapomínat, že cílem není obšlehnout cizí práci. Ale vzít si z ní to, co se nám líbí, a přidat kus sebe. Promítnout do práce své hodnoty, zájmy, či jakékoliv nápady. Zkrátka inovace.
ATP:
Například kvůli brandu Chew It jsem před nějakou dobou začal sledovat Reely na Instagramu, které jsem nikdy dřív nesledoval. Dalo mi to spousty nových nápadů na reely i příspěvky, které mohu dělat. Tudíž čas u Reelů, který mám vždy omezený na maximálně 30 minut denně, beru jako inspirační, ne prokrastinační. Zároveň zajímavé reely si ukládám.