Konec marketingu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 10.03.2022

Konec marketingu   Carlos Gil

Knihu jsem si vybral především kvůli chytlavému názvu, kdy po letech marketingových projektů a stejných knížek jsem si říkal, že je tu konečně něco nového, konečně, co jen nevychvaluje marketing a třeba na to hledí trochu kriticky a kniha v něčem má očekávání rozhodně naplnila, přináší nový pohled na marketing.

             Hned první kapitola se nazývá Marketing je mrtvý, což je za mě krásně úderný název, ovšem taky trochu clickbait. Jde spíš o to, že klasický marketing už moc nefunguje, málo kdo z nás se podívá na reklamu před videem na YT nebo v televizi a pak věc kterou v reklamě viděl koupí.

             Vypíchnul bych tento citát, který absolutně základní pro úspěšný marketing jakéhokoliv projektu či produktu a je až strašný, jak moc firem na to vůbec nemyslí: ,,Lidé nekupují od firemních značek, kupují od lidí. Lidé důvěřují lidem.

             Dále mě zaujal pojem internetový piráti jsou to lidi / značky, které kradou naše zákazníky nebo zájemce o naše služby. Využívají třeba cílenou reklamu nebo i přímou komunikaci se zákazníky – např. když nám někdo okomentuje příspěvek a místo odpovědi od nás obdrží odpověď od konkurence, tak je to velká příležitost pro konkurenci si danou osobu přetáhnout.

             Co se mi líbí u mnoha tipů je jak autor vyzývá k proaktivnímu přístupu, například říká, ať se nebojíme jít tam, kde jsou zákazníci a začít s nimi komunikovat. Marketing není o tom čekat než zákazníci přijdou k nám, je mnohem větší šance si zákazníky získat, když se nebudeme bát a půjdeme přímo k nim. V daném případě se pohybujeme především ve sféře sociálních sítí.

             Doporučená strategie / tipy, jak být vidět na sociálních sítích: buďte osobití, vytrolte troly, představte si obsah jako digitální bonbóny, vytrolte i sami sebe.

             Nejvíc mě pobavila ukázka z praxe u posledního tipu a to byla ukázka komunikace McDonalds, která je obecně velmi dobrá. V daném případě McDonalds přidal na sociální sítě příspěvek s textem, kde místo odkazu byl jen text – sem patří odkaz. Následně přidali příspěvek, že takhle to dopadá bez ranního šálku McCoffee. Geniální.

             Kniha dále obsahuje spousty tipů pro rychlejší růst od interakce v komentářích, po vytváření sdílecích podů přes účast ve skupinách. Zajímavé byly i tipy od gigantů jako je Kim Kardashian atd. Dále jsou v knize zmíněné i nástroje, které nám mohou práci usnadnit. Vtipný je, že na prvním místě je naše milovaná Canva.

             Na závěr bych sem ještě přidal tipy, jak na algoritmus Facebooku:

             

 


Závěr

             Rád bych zde zdůraznil, že se kniha nečte úplně jednoduše, chvíli to potrvá, ale zase mi pomohla nahlédnout na marketing kapku jiným úhlem pohledu. Určitě bych vypíchnul zdroje na konci každé kapitoly, přidává to kredibilitu i důvěru ke knize.

             Kniha obsahuje mnoho tipů, jak být výraznější na sítích a dost z toho teď začínám využívat, snažím se s lidmi, jež mě sledují si psát, ptát se jich na názory a děkovat za každou recenzi a každý komentář.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: