Jak získávat přátelé a působit na lidi


2 body

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 15.02.2024

Jak získávat přátele a působit na lidi   Cale Carnegie

ÚVOD


Kniha má za cíl předat správný způsob a rady, jak jednat s lidmi, tak, abychom na ně zapůsobili. Po následném dodržování těchto pravidel bychom měli docílit toho, že se staneme oblíbenými mezi lidmi a zároveň budeme všude vítáni. Měli bychom také umět získat si druhé na svou stranu a stát se tak vůdčí osobností. 


OBSAH 


Knížka je primárně rozdělena do 4 částí:

 

1.     Základní způsoby jednání s lidmi 

2.     Jak se stát oblíbeným 

3.     Jak získat druhé na svou stranu 

4.     Buďte skutečně vůdčí osobností 


PROČ TATO KNIHA?


Ačkoliv mám spoustu znalostí z oblasti psychologie, mám určitě spoustu mezer, kde se stále zlepšovat. Mým hlavním cílem studie psychologie bylo vždy (a vždy bude) co nejvíce pochopit myšlení druhého. Ve zkratce „dostat se do hlavy druhého“. Vždy jsem přemýšlela, jak směřovat své chování k docílení mého požadavku. Nikdy mě ale nenapadlo, že bych své chování a jednání měla spíše přizpůsobovat charakteru druhého, nikoliv měnit svou celou osobnost a nic nepředstírat. (Což mi vždy dělalo velký problém.) Vzhledem k tomu, že se nacházím v kolektivu, který jsem v předešlých 20 let nikdy nepoznala, bylo pro mě náročné, ačkoliv jsem extrovert, zapadnout a zapůsobit na ostatní co nejlépe. Zároveň mi tato kniha velice koresponduje s mým LC (Learning Contract), kde se chci rozvíjet a vzdělávat v komunikaci se zákazníky. 

 

JAK TEDY SPRÁVNĚ ZAPŮSOBIT NA LIDI?


Ráda bych zde vypsala všech 6 pravidel týkajících se tohoto tématu. Tato pravidla jsou možná až natolik banální, že je dost často zapomínáme. Z toho důvodu mi přijde důležité je alespoň zmínit: 


1.     Zajímejte se upřímně o lidi.

2.     Usmívejte se!

3.     Pamatujte si, že vlastní jméno zní člověku nejsladčeji a nejvýznamněji ze všech slov. 

4.     Buďte pozorný posluchači. Mějte druhé k tomu, aby hovořili o sobě.

5.     Hovořte o tom, co zajímá druhého. 

6.     Upřímně vzbuďte v druhém pocit, že je důležitou osobou.

 

Někdy je těžké potlačit své ego a nechat hovořit druhou stranu. To je přirozené…V momentě získání důvěry druhé strany díky těmto bodům, bude jakékoliv vyjednávání mnohem jednodušší a rozhodně efektivnější. Vzpomínám na koučovské okénko Míši, která na jednom z HC (Huston Calling) mluvila o naší osobní značce. Poznatky z tohoto projevu na mě velice zapůsobily a automaticky jsem si je spojila s touto knihou. Práce na osobní značce je jeden z hlavních kroků, jak se stát úspěšným podnikatelem (subjektivní názor). To, jak vypadáme, jak se vyjadřujeme, jak celkově působíme na lidi, je definice naší osobní značky. K lepšímu pochopení toho, jak nás lidé vnímají, slouží zpětné vazby, které nám můžou pomoci ve zlepšování našich osobních značek. 


JAK SPRÁVNĚ PŘESVĚDČIT LIDI?


V knize je důkladně popsáno následujících 12 konkrétních bodů, které zajišťují získání člověka na svou stranu:


1.     Vyhrajete jen tehdy, když se nepřete.

Jednoduše se vyhýbejte/me hádkám. To je ovšem pro mě obrovská challenge, protože jsem relativně autoritativní povaha, která musí mít poslední slovo. V posledních měsících se ale učím toto chování potlačovat a zkusit prostě někdy jen MLČET a nebýt součástí každého konfliktu, který existuje.

2.     Ukažte, že si vážíte přesvědčení druhých. Nikdy nikomu neříkejte, že se mýlí.

Vzájemný respekt je jedna z nejdůležitějších hodnot, kterou zde v Tiimi dodržujeme. Ve zkratce v běžné řeči „budit respekt“ znamená vzbuzovat úctu a vybízet k opatrnému a správnému jednání s lidmi.

3.     Mýlíte-li se, uznejte to rychle a ochotně. 

Chybovat je lidské a zároveň se chybami nejvíce učíme. Proto bych ráda znormalizovala, že dělání chyb je přirozené a normální a nemělo by se za to negativně kárat. 

4.     Začínejte přátelsky. 

Pokud chceme danou osobu konfrontovat, měli bychom být co nejvíce objektivní a přátelští. Díky tomu bude druhá strana více otevřená potenciálnímu řešení a závěrečnému kompromisu. 

5.     Veďte druhého k tomu, aby sám souhlasil. 

Nejlepší způsob je nezačínat věty se slovy NE – to automaticky na druhého působí negativně.

6.     Nechte hovořit druhého. 

Komunikace je hlavně o aktivním naslouchání. Po vyjádření druhé strany můžeme říci to své. 

7.     Nechte druhého v domnění, že ta myšlenka je jeho. 

Mějme ohled na přání a mínění druhého. Nikdy nikomu neříkejme, že se mýlí. 

8.     Upřímně se snažte dívat na věci očima druhého. 

Tato oblast už je otázka psychologie a empatie, která je pro podnikání velice užitečná. Díky vcítění se do druhého vznikají silnější vztahy se zákazníky a zvyšuje se tak větší efektivita týmové spolupráce. 

9.     Mějte ohled na přání a mínění druhého. 

10.  Dovolávejte se ušlechtilých pohnutek. 

11.  Podávejte své myšlenky poutavým způsobem. 

Umět prodat své myšlenky a nápady je obrovská dovednost prodejců, kteří se dokáží díky tomu dostat až na vrchol trhu. 

12.  Vyzvěte k soutěživosti.   

Ačkoliv je někdo z nás více či méně soutěživý, každá živá bytost má v sobě zakořeněnou jakousi soutěživost. Když se podíváme do dávné minulosti, např. pravěku, čím větší úlovek byl do kmenu přinesen, tím více byl člověk oceňován. A co si budeme…Komu se dobře neposlouchá chvála za úspěch. 


ATP OKÉNKO


Tato kniha je velice přínosná pro všechny osobnostní typy, ale já ji osobně velice oceňuji především jako z pohledu extroverta. Poznatky z knihy se mi hodí do každodenních mezilidských komunikací s lidmi, ať už s přáteli/rodinou, tak i se zákazníky či externisty daného oboru. Velice oceňuji systematické a zároveň praktické pojetí v přátelském, nikoli manipulativním, duchu a nadčasovost příkladů. Zároveň se již snažím poznatky z knihy aplikovat do svého života. Nejvíce je ale využívám v rámci jednání se členy týmu a v osobních vztazích. Některé tipy/rady jsem už využívala i před tím, ale co se týče konkrétních rad v oblasti „jak se stát oblíbeným“, jsem po prvé aplikovala na 1V1 s jedním členem z našeho týmu a výsledek byl pozitivní. Plánuji v rozvoji těchto dovedností rozhodně pokračovat a opětovaně se vracet k mým osobním poznámkám z této knihy. 


Z knihy jsem si také vzala skvělý poznatek, že osobní štěstí nezáleží na vnějších podmětech, ale na našem vnitřním rozpoložení. Schopnost kontrolovat chod našich vlastních myšlenek může ovlivnit celkový působení na okolní svět. To lehce souvisí se systémovým myšlením, které popisuje to, jak si svět vykládáme a jak ho vnímáme. 



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 2

Kategorie: Společnost

Body: 0

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

30.09.2024

Kategorie: Společnost

Body: 1

30.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: