Jak na sítě


1 bod

Hodnocení: 60.6 %

Přidáno: 07.10.2020

Jak na sítě; ovládněte 4 principy úspěchu na sociálních sítích   Michelle Lasekoot; Eliška Vyhnálková

Proč tuto knihu?

Na tuto knihu jsem dostal tip od většiny teamprenerů, když jsem se jich ptal co bych si měl přečíst na téma online marketing.


Co kniha obsahuje?

V knize autorky popisují 4 principy, nebo 4 fáze, díky kterým by měl být proces online marketingu hračkou. Jedná se o principy: Zaujmy, Naslouchej, Vyprávěj, Vyhodnocuj.

A kapitoly jsou nazvány stejně jako tyto 4 principy. A v každé kapitoly najdeme jak teorii tak i příklady z praxe od převážně českých značek. 

Co mi kniha přinesla?

Autorky poskytují spousty postupů, rad i otázek, na které by si měl člověk odpovědět pokud chce pracovat s online marketingem na sociálních sítí. A kdyby měl popsat všechny postupy tak tato esej bude nesmyslně dlouhá. Proto zde jsou popíši jen základní myšlenky jednotlivých kapitol:

Zaujmy: Jak to celé funguje?

Kapitola, kde se seznámíme s nejznámějšími sociálními sítěmi, které na Internetu potkáme: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram a Youtube. Také zjistíme včem se jednotlivé socky liší a jak se na nich chovat co nejlépe. 

Také se seznámíme s Karlem - vpodstatě běžným uživatelem sociálních sítí, který: Chce zůstat v obraze, Buduje obraz sebe sama, Sleduje životy ostatních, Chce někam patřit, Vzdělává se a rozšiřuje si obzor

Co pro vás znamená čtení novin? Co pro vás znamená čtení online zpravodajství? Kde se cítíte lépe? Co je pro vás smysluplnější? Co je větší relax? - tak a teď veškeré emoce z těchto otázek a jejich odpovědí poskládejte a máte princip jak jednoduše zaujmout.

Zároveň se zde dozvíte o tom jak fungují algoritmy na jednotlivých sociálních sítích. Jednoduše: firemním profilům moc nepřejí.


Naslouchej: Co musím vědět než začnu?

Kapitola o se spoustou otázek, na které je dobré si odpovědět pokud si chcete vytvořit kvalitní strategii a plán.

Jak poznat správnou strategii? 

Je: Jedinečná a ušitá na míru; Detailní jak jen vy potřebujete; Srozumitelná pro všechny ve firmě; Předělává se důsledkem revizí a aktualizací; Nejde jen o popis, ale také o řešení a návrhy na zlepšení

Strategie: 

  1. Kdo jsme a co děláme? = Kdo jsme a co nabízíme?; Ke komu mluvíme? (naše persona); Kde se o nás mluví?; Kdo je naše konkurence?; Kdo jsou naši zaměstnanci?; Jak děláme v součastnosti marketing a marketing na sociálních sítích?;
  2. Ujasnit si své cíle (SMART metoda)  = obchodní a komunikační 
  3.  Naplánovat si strategii pro sociální sítě = načrtnout si  všechny možnosti! Jaké sítě použijeme?; Jaký obsah zde bude?; Kdo hu bude vytvářet?; Jak bude zabezpečení?; Kdo za to bude zodpovědný a kdo ho bude zastupovat?; Jaká pravidla budou nastavena pro sociální sítě a jaká pro schvalování příspěvků? (množství aktivity, reakční doba, krizová komunikace); Kolik potřebujeme: peněz, času a lidí? Lze některé aktivity outsourcovat?; Vytvoříme interní tým?; Zapojíme zaměstnance?; Jaké nástroje budeme používat? (publikace, analýzy, měření); Jak rozdělíme rozpočet?; Co budeme vyhodnocovat a jak často?


Vyprávěj: Co tam mám dávat?

Jak by měl obsah vypadat? = Nesmrdí marketinštinou; Je pro Karla; Nese přidanou hodnotu pro fanoušky; Respektuje prostředí sítě; Myslí na lidi (proč tu jsou? Jak se zde chovají?); Souzní se strategií; Má jasný cíl a definovanou cílovku; Je důvodem vás sledovat

  Jak na obsah?

  • Využiji co mi už fungovalo
  • Využiji uživatele (publikum)
  • Vytvořím nový: Zábavný; Vzdělávací nebo inspirující; Ze zákulisí; TEn který pomáhá; Za účelem prodeje

Důležité je, že by se ve strategii měly objevit všechny tyto druhy obsahu nejlépe v nějakých tematických okruzích, které si předem rozplánujeme (okruh, téma, formu)


Čeho se můžeme chytnout, když nevíme? (Tipy a triky)

Neprodávat, ale pomáhat; Hrát si; Občas mlčet, když nevím co říct; Jak to říci jinak?; Sdílet jedinečný obsahu; (Za)bavit publikum; Zapojit zaměstnance nebo influencery; Držet se své smečky; Reagovat na aktuální


Šestero základních rad George Orwella: (psaní příspěvku)

  1. Nikdy nepoužívat metafory, přirovnání, řečnické obraty, které vídáme v novinách
  2. Nikdy nepoužívat dlouhé slovo, lze-li ho nahradit kratším
  3. Pokud je možno slovo škrtnout, vyškrtnout ho.
  4. Nikdy nepoužívat trpný rod, lze-li použít činný
  5. Nikdy nepoužívat cizí slova, odborné výrazy nebo žargon existuje-li pro ně ekvivalent v běžném jazyce
  6. Porušit kterékoliv z těchto pravidel, pokud by z vás měl vypadnout nějaký nesmysl.



Vyhodnocuj: Jak poznám, že to dělám dobře?

Fanouška, kterého chci: Šiřitele; Budoucího zákazníka; Stávajícího zákazníka; Odborné publikum nebo média; Rodinný příslušník nebo přítel (ideálně z cílovky); zaměstnance a jeho rodinu

Při analytice se musíme zaměřit na:

  1. Co jsme schopni změřit
  2. Co potřebujeme měřit

Nástroje:

Facobook/insights; analytics.twitter; youtube/analytics; nebo přímo v aplikacích jako přehledy nebo statistiky; Google analytics


Reklama:

Placená přináší okamžité výsledky a pomáhá efektivněji dosahovat cílů, avšak neplacený organický obsah sice mohou vidět stejní lidé, nicméně jejich pouto ke komunitě bude o to silnější. 

Cílení podle Demografie: je třeba znát svého zákazníka: Pohlaví; Věk; Lokalitu; Zájmy; Vzdělání; Zaměstnání; a ideálně co nejvíce obdobných informací.

Remarketing: Marketing, který cílí na lidi, kteří s námi již měli co dočinění (nákup, pouze položky v košíku, návštěvník stránky) 


Vzorečky:


Jak zjistit výnosnost z investice do reklamy? (ROI = return on Investment)

ROI = výnosy : investice x 100


Výnosnost spolupráce s Influencerem? 

IG + FB =  (((Zobrazení/1000)xCPM) + (zapojení x CPC)) x (1 + index infuencera)

YT= (Zhlédnutí x CPV) x (1 + index infuencera)

CPM = cena za 1000 zobrazení; CPC cena za klik; CPV cena za zhlédnutí; Index Influencera = interní hodnota, která odpovídá blízkosti ke značce (sdílení hodnot atp.)

vzoreček: SAVE = ekvivalentní hodnota inzerce pro sociální sítě


Míra a hodnota zapojení:

(reakce + komentáře + sdílení) : dosah příspěvku x 100 = ???%

(reakce + komentáře + sdílení) : fanoušci stránky x 100 = ???%

(reakce + komentáře + sdílení) : sledující stránky x 100 = ???%

Zájem : dosah příspěvku x 100 = ???%

Zájem : fanoušci stránky x 100 = ???%

Zájem : sledující stránky x 100 = ???%

Můj názor na knihu?

Kniha se mi upřímně četla krásně a přinesla mi mnoho postupů a nápadů jak nahlížet na práci s online marketingem. V knize najdete nejen tyto postupy, ale i hezké příklady z praxe, které jsou aktuální díky čerstvosti této knihy. Pokud si chcete vyhrát s online marketingem na sociálních sítích tak investici do této knížky opravdu doporučuji už i proto, že nabízí odkazy na další materiály k tomuto odvětví, ale také doporučuje stránky a nástroje pro zlepšení vašich schopností, zjednodušení vaší práce a dohledávání aktuálních informací.  

  



Hodnocení: 60.6 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Jana Švecová - 30.10.2020 - 15:16


Uniká mi kontext, proč jsi knihu vybral ke čtení, resp. jak ji použiješ v praxi, nebo lépe i reflexe na použití.

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: