Knihu jsem si vybral, jelikož v projektu děláme placené reklamy na sociálních sítích. Chtěl jsem slyšet další názor na debatu placená vs organická reklama. A taky jestli a jak je jde kombinovat. Pak jsem taky chtěl vědět, jak tvořit užitečný a kvalitní obsah. Hlavní, čím mě kniha zaujala bylo, že se snaží spíš předávat pohled na tvorbu na sociálních sítích než tolik konkrétní rady. Což mě dává smysl, protože sociální sítě se mění moc rychle na to, aby to v knize nebylo už zastaralé.
Dovednosti, které má dobrý marketér na sociálních sítích.
Lidé chodí na sociální sítě, aby naplnily tyhle svoje potřeby. Abychom byli úspěšní měli bychom právě na tyto motivace hrát a okolo nich stavět naši tvorbu.
Můžeme například pomáhat uživatelům tvořit pozitivní obraz sebe sama a tím si je získat jako zákazníka.
Tady je několik rad kam zaměřit svoji pozornost, aby přinesla větší výsledky na základě vydané práce.
Připravte si odpovědi na běžné připomínky.
Buďte klidní. Nerozčilujte se.
Na všechny spory reaguje tak, jako by vás sledovali lidé v divadle.
Odpovídejte. Neignorujte je.
Cílem je spor vyřešit, aby byli obě strany spokojené. A taky, aby ostatní viděli, že jste ochotni a schopni problémy řešit.
Často to může být děsivé, ale svým způsobem je to příležitost. Protože pokud to zvládne dobře, tak si získáme jak toho, kdo si stěžoval tak ostatní, co to sledovali a taková loajalita je opravdu cená.
Dá to Karel? Někdo s krátkou pozorností?
Proč by mělo moji cílovou zajímat?
Jakého cíle chci dosáhnout?
Když vyhodnocujeme výsledky. Hlavní je si vybrat pro nás podstatné metriky a delší dobu sledovat ty stejné. Kniha doporučuje sledovat spíše zapojení než počty fanoušků.
Data jsou opravdu užitečné a důležité. Ale nespasí nás. Nebudou totiž nikdy úplně přesné jak kvůli tomu, že lidé můžou odmítat cookies tak i další vlivy. Musíme se tedy smířit s tím, že nebudeme mít data úplně přesné, ale ono to zas tolik nevadí. Nás totiž zajímá hlavně jak se data vyvíjejí. Protože se dá počítat, že se nám budou ztrácet v celkem konzistentní poměru. Tudíž pokud mám data delší dobu tak s nimi jde pracovat.
Opravdu zajímavá myšlenka na práci s daty, co mě zaujala bylo, že i když mám pocit, že mám dat málo tak je dobré s nimi začít pracovat. Jelikož jakmile s nimi začnu pracovat můžu sledovat, jak moc mimo byli mé odhady na základě těch dat. A tam můžu vidět, jak moc na ně můžu spoléhat. A taky čím dřív začnu data sbírat a pracovat s nimi tím víc jich budu mít a tím přesněji s nimi půjde pracovat.
Rada z knihy: Vyberte si pár metrik, které jsou pro vás důležité a ty sledujte a těch se držte. Není tak důležité, co přesně to bude, ale abyste zůstali u stejných dat delší dobu a tím sledovali co je pro nás důležité.
Hlavní je mít jasný plán, jak toho, čeho chci dosáhnout, ale i toho kdo na tom bude pracovat. Jak to bude dělat a hlavně na koho budu cílit a jak.
Socky se musí dělat pořádně ne vůbec. Co se týká organiky.
Vždycky když budu tvořit obsah tak se pokusím vtělit do mého uživatele a přemýšlet proč by mě tohle mělo zajímat.
Budu sledovat jednu předem určenou metriku, abych vyhodnotil kvalitu mých reklam.