Jak na sítě


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 10.05.2024

Jak na sítě   Michelle Losekoot, Eliška Vyhnánková

Úvod

Knihu jsem si vybral, jelikož v projektu děláme placené reklamy na sociálních sítích. Chtěl jsem slyšet další názor na debatu placená vs organická reklama. A taky jestli a jak je jde kombinovat. Pak jsem taky chtěl vědět, jak tvořit užitečný a kvalitní obsah. Hlavní, čím mě kniha zaujala bylo, že se snaží spíš předávat pohled na tvorbu na sociálních sítích než tolik konkrétní rady. Což mě dává smysl, protože sociální sítě se mění moc rychle na to, aby to v knize nebylo už zastaralé.

Hlavní dovednosti

Dovednosti, které má dobrý marketér na sociálních sítích.


  1. Umí zaujmout
  2. Tvoří poutavý a zajímavý obsah
  3. Naslouchají
  4. Sleduje, co jeho cílovou skupinu zajímá
  5. Má k nim blízko a svůj obsah jim přizpůsobujte
  6. Umějí vyprávět
  7. Umí vyprávět poutavé příběhy
  8. Umí je tedy hledat a vyprávět pomocí sociálních sítích
  9. Vyhodnocují
  10. Nedělá rozhodnutí na základě pocitů, ale na základě jasných dat
  11. Tvoří plány a jasné cíle
  12. Sleduje jak se, čemu daří a upravuje směr

Proč lidé chodí na sociální sítě?

  1. FOMO
  2. Budují pozitivní obraz sám sebe
  3. Sledujeme životy ostatních
  4. Budujeme smečku
  5. Rozšiřujeme obzory. Hledat lidi se stejnými zájmy

Lidé chodí na sociální sítě, aby naplnily tyhle svoje potřeby. Abychom byli úspěšní měli bychom právě na tyto motivace hrát a okolo nich stavět naši tvorbu.

Můžeme například pomáhat uživatelům tvořit pozitivní obraz sebe sama a tím si je získat jako zákazníka.

Jak tvořit kvalitní obsah

Tady je několik rad kam zaměřit svoji pozornost, aby přinesla větší výsledky na základě vydané práce.


  • Většina dění se odehrává na homepage - nemá proto cenu tolik šperkovat svůj profil
  • Hlavní je vysoká kvalita příspěvků než jejich kvantita
  • Není tak důležité, kolik máte fanoušků, ale jakých výsledků dosahují naše příspěvky
  • Musíme přijmout fakt, že naše značka nikoho nezajímá. A položit si otázku. Co můžeme udělat, aby se o naši značku zajímali? Co jim to přinese?
  • Musím komunikovat benefit pro zákazníka ne vlastnost produktu.
  • Musíme být konkrétní. Vždycky říkat, jak to přesně je.
  • Musíme se učit vyprávět příběhy. Příběhy se nevytvářejí, ale hledají.

Jak čelit kritice od uživatelů

Připravte si odpovědi na běžné připomínky.

Buďte klidní. Nerozčilujte se.

Na všechny spory reaguje tak, jako by vás sledovali lidé v divadle.

Odpovídejte. Neignorujte je.

Cílem je spor vyřešit, aby byli obě strany spokojené. A taky, aby ostatní viděli, že jste ochotni a schopni problémy řešit.

Často to může být děsivé, ale svým způsobem je to příležitost. Protože pokud to zvládne dobře, tak si získáme jak toho, kdo si stěžoval tak ostatní, co to sledovali a taková loajalita je opravdu cená.

3 otázky co si položit u každého postu.

Dá to Karel? Někdo s krátkou pozorností?


  • Karel je naše karikatura typického člověka na sociálních sítích. Netrpělivý, nepozorný, trochu otupený. Klasický doom scrolling.

Proč by mělo moji cílovou zajímat?


  • Musíme vědět proč by tohle měl někdo vůbec sledovat.

Jakého cíle chci dosáhnout?


  • Co je cílem tohoto postu. Pobavit? Prodat? Nalákat na profil? Na web?

Jaká témata může náš obsah mít


  • Zábava
  • Vzdělání
  • Zákulisí tvorby/firmy
  • Pomoc a prodej

Vyhodnocuj

Když vyhodnocujeme výsledky. Hlavní je si vybrat pro nás podstatné metriky a delší dobu sledovat ty stejné. Kniha doporučuje sledovat spíše zapojení než počty fanoušků.

Data jsou opravdu užitečné a důležité. Ale nespasí nás. Nebudou totiž nikdy úplně přesné jak kvůli tomu, že lidé můžou odmítat cookies tak i další vlivy. Musíme se tedy smířit s tím, že nebudeme mít data úplně přesné, ale ono to zas tolik nevadí. Nás totiž zajímá hlavně jak se data vyvíjejí. Protože se dá počítat, že se nám budou ztrácet v celkem konzistentní poměru. Tudíž pokud mám data delší dobu tak s nimi jde pracovat.

Opravdu zajímavá myšlenka na práci s daty, co mě zaujala bylo, že i když mám pocit, že mám dat málo tak je dobré s nimi začít pracovat. Jelikož jakmile s nimi začnu pracovat můžu sledovat, jak moc mimo byli mé odhady na základě těch dat. A tam můžu vidět, jak moc na ně můžu spoléhat. A taky čím dřív začnu data sbírat a pracovat s nimi tím víc jich budu mít a tím přesněji s nimi půjde pracovat.

Rada z knihy: Vyberte si pár metrik, které jsou pro vás důležité a ty sledujte a těch se držte. Není tak důležité, co přesně to bude, ale abyste zůstali u stejných dat delší dobu a tím sledovali co je pro nás důležité.

Závěr

Hlavní je mít jasný plán, jak toho, čeho chci dosáhnout, ale i toho kdo na tom bude pracovat. Jak to bude dělat a hlavně na koho budu cílit a jak.

Socky se musí dělat pořádně ne vůbec. Co se týká organiky.

Vždycky když budu tvořit obsah tak se pokusím vtělit do mého uživatele a přemýšlet proč by mě tohle mělo zajímat.

Budu sledovat jednu předem určenou metriku, abych vyhodnotil kvalitu mých reklam.

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: