Jak mnohem lépe prodávat


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 22.03.2022

Jak mnohem lépe prodávat   Brian Tracy

K této obsáhle knize jsem dostal ještě v časech svého působení v realitách, kdy jsem měl vizi toho, jak se ze mě stane velký obchodník, který absolutně rozdrtí status quo a změní obor realit. Jak již mnozí vědí, tak se nestalo, zatím... 


I zde se setkáváme s Paretovým pravidlem – to už snad ani nejde se s ním setkat... Zde autor říká, že dvacet procent obchodníků uskuteční 80 procent obchodů, jako upřímně asi má pravdu, ale už mě fakt nebaví všude vidět Pareta, přijde mi, že když autor neví, co napsat, tak tam prostě hodí Pareta. Ovšem musím podotknout, že zajímavá byla aplikace tohoto pravidla na naše myšlení, že změníme-li nějakou část našeho myšlení, tak dokážeme zlepšit velkou část našeho života. 


Dále mě zaujala část o prvním dojmu – je důležité vypadat patřičně, a to podle toho, kam jdeme. Je nesmysl, i když dělám weby a všichni očekávají, že chodím v kraťasech a tričku, abych šel i do renomované právnické firmy nepatřičně oblečený – blbost. Zajímavě se mi to propojuje i s praxí makléře, kdy jsem všude chodil v obleku, to bylo za účelem projevení respektu k lidem, ovšem mnohým se to nelíbilo, protože pro ně by bylo mnohem větším respektem nějaké to zmíněné hezky vyžehlené tričko. 


S praxí se mi spojil i důraz na sebedůvěru a empatii, kterou v knize autor opakuje. Prodejce nemůže být úspěšný, pokud si nevěří, pokud není empatický či pokud nevěří produktu, který prodává. To se mi pojilo s praxí, kdy jsem s šéfem realitky často sedával k emoční škále Hubbarda a snažil se krůček za krůčkem po ní sám stoupat, abych dokázal získat důvěru v sebe během prodeje. 


Obecně je ještě potřeba říci, o co obchodníkovi jde – jde o to, vysvětlit zákazníkovi, že produkt, jež prodávám, má větší hodnotu, než je ta peněžní, kterou z něj má zaplatit. Vztáhnu-li to k realitám, tak tam bylo důležité vysvětlit lidem, že práce dobrého realitního makléře nespočívá v nafocení nemovitosti a hození inzerátu na sreality, ale především jde o to, co přijde potom, výběr dobrého kupce, zajištění bezproblémového průběhu celého prodeje – klient může v klidu spát, protože se nemusí bát, že kvůli nějaké chybě přijde o nemovitost a nedostane za ni peníze a samozřejmě totéž platí i v opačném směru. 


Dále v knize autor zmiňuje otázky, na které bychom si měli dokázat odpovědět, to se mi trochu prolnulo s Začněte s proč, ale jen trochu, protože nešly moc do hloubky. Jedná se o tyto otázky: Proč tento produkt? Proč naše firma? Proč já a ne kolega?  


Nakonec bych dodal to, co zmiňuje autor, a to co mě pomáhá každý den. Myslete na úspěch, vždy když jdete na schůzku, myslete na její úspěšný konec, na její úspěšný průběh. Malý tip – neplatí to jen u schůzek, platí to ve všem, ten, kdo bude říkat, že něco nedá, to nedá. Jde o nastavení mysli, zajímavé je, že pak se s tím pojí i to jak působíme na lidi, ten, kdo nemyslí na úspěch vypadá smutně, sklíčeně a hlavně nedůvěryhodně. 


 


Závěr a atp: 


Kniha mi přišla minimálně zajímavá a to nejen pro obchodníky, myslím si, že by si ji mělo přečíst víc lidí od nás, protože chodíme na mnoho schůzek a je potřeba na nich patřičně vypadat a patřičně se na nich chovat, a hlavně i patřičně zapůsobit na ty lidi. 


K atp, tak praxi jsem, tak nějak vypsal do textu eseje, ale ještě to shrnu, aplikoval jsem spoustu znalostí během působení v realitách, aplikuju i teď, hodně se soustředím na to, kam jdu a podle toho přizpůsobím své chování i vizuální styl. Věřím si a snažím se si vždycky udělat DÚ - zjistit maximum informací o lidech, se kterými jednám – připravenost je klíč. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: