Proč jsem si knihu vybrala?
Sales jsme na TS probírali již mnohokrát, ale nikdy jsem nečetla knihu zaměřenou jen na tuto tématiku. Z těch, co jsem prozatím četla, jako například Proč nakupujeme, Jak z dobré firmy udělat skvělou, jsem dostala pouze povrchové znalosti z této oblasti.
Díky tomu, že máme v týmu Kikina mě sales nikdy netrápilo, protože by prodal i slepému brýle, ale došlo mi, že ne vždy za mě bude moc dělat tuhle část někdo jiný.
Co si z knihy odnáším?
Autor knihy, Brian Tracy, je známým odborníkem na oblast prodeje a managementu a v této knize sdílí své dlouholeté zkušenosti a poznatky z praxe. Kniha je rozdělena do několika kapitol, které se zaměřují na různé aspekty prodeje, jako je například získávání zákazníků, přesvědčování zákazníků, základní principy prodeje a mnoho dalšího.
Jako prodejce musím :
1. Vědět, že prodej není jednoduchý. Se stále se měnícím trhem je to každý den jiné. Zároveň se jedná o práci s lidmi a ta není nikdy jednoduchá.
2. Méně mluvit, víc dělat. Jak z tapu víme, říká toho každý hodně, ale praxe už se tu m
3. Osobní rozvoj je alfa omega. Stejně jako roste a mění se trh, musí to tak být i u mě.
„K dosažení svých cílů stačí přijít na to, co udělali jiní před vámi, aby docílili toho, co chcete vy teď.“
Pokud tento „motivační citát“ převedu do praxe, každý úspěšný podnikatel, s kterým jsme se potkali na zákaznických schůzkách, vám řekne, že musel dřít, často měl práci na full time a u toho rozjížděl svoje podnikání, využíval kontaktů, všech, co měl nebo na nich právě naopak musel zamakat. Máme tedy informace, jak to udělali a my to jen musíme udělat lépe :)))))
Důležité aspekty:
1) Nemít strach
2) Zákon přitažlivosti
3) Být připraven
- Zjistit si informace o firmě, kam jdeme, s kým budeme jednat
4) Dobře vypadat
5) Prodáváme to, čemu opravdu věříme
Zákazník, problém a řešení. 3 hlavní pilíře při prodeji. Z mnoha jiných knih víme, že řešení denního problému se vždy bude prodávat nejvíce. Autor zmiňuje se o tom, že úspěšní prodejci se snaží pochopit potřeby a přání zákazníka a přizpůsobit svůj prodejní přístup těmto potřebám. Dále zdůrazňuje, že úspěšní prodejci jsou schopni vytvářet vztahy s klienty a budovat důvěru, což je klíčové pro úspěšné prodeje. Dále tvrdí úspěšní prodejci jsou schopni vytvářet důvody pro koupi produktu nebo služby a dokážou přesvědčit zákazníka o tom, že jejich produkt je ten nejlepší pro jeho potřeby.
ATP
Z knihy si odnáším nové triky, co se prodeje týče. Možná sem ji ještě více díky knize uvědomila, že prodej není moje silní stránka a raději se budu věnovat věcem, ve kterých jsem si jistá. Odnáším si však tipy pro vybudování vztahu Nikdy nekritizujte, nestěžujte si a neodsuzujte. Smát se a být milí. Oceňovat a obdivovat ostatní. Souhlasit. Dávat lidem pozornost.