Knihu jsem si přečetl pro rozšíření svých marketingových a obchodních obzorů během projektu AidGame a tyto praktiky jsem v projektu následně několikrát využil.
Autor knihy tvrdí, že když se společnosti snaží získat pozornost svých či potenciálních zákazníků, je třeba přemýšlet o hodnotě, kterou poskytují. Místo toho, aby se zaměřili na to, jak získat zákazníky, by měli přemýšlet o tom, jak poskytovat hodnotu. Autor ukazuje, že dát něco zdarma může být jedním z nejlepších způsobů, jak poskytnout hodnotu a získat pozornost zákazníků.
Knihu doporučuji hned z několika důvodů:
Nový pohled na marketing a reklamu: Knihu by měl číst každý, kdo hledá nový pohled na marketing a reklamu. Autor v knize argumentuje, že když poskytneme hodnotu zákazníkům, můžeme získat jejich pozornost a loajalitu, což je důležité pro úspěšné podnikání. Tento přístup se liší od tradičních metod marketingu a reklamy a může být mnohem efektivnější.
Inspirace pro vlastní podnikání: Kniha nabízí mnoho případů úspěšných společností, které využívají principy v knize prezentované. Tyto případy mohou být inspirací pro vlastní podnikání a pomohou lépe porozumět tomu, jak lze využít principy dávání zdarma pro získání zákazníků.
Snadno srozumitelný styl psaní: Dan Ariely píše v knize srozumitelným a přístupným stylem, což dokáže čtenáře více vtáhnout do prezentované myšlenky.
Zde jsou příklady společností, které autor v knize uvádí:
Společnost Google: Google je známý tím, že poskytuje své služby zdarma, jako je například vyhledávání, email a kalendář. Tato strategie je založena na principu, že poskytnutím bezplatné služby získává Google pozornost uživatelů, kteří se později mohou stát placenými zákazníky, například prostřednictvím placené reklamy.
Společnost Dropbox: Dropbox je cloudové úložiště, které nabízí uživatelům 2GB prostoru zdarma. Tato strategie je založena na principu, že pokud uživatelé získají zdarma 2GB prostoru, mohou si vyzkoušet výhody a funkce služby a později se stát placenými zákazníky, kteří potřebují více úložného prostoru.
Společnost LinkedIn: LinkedIn je sociální síť s pracovním zaměřením, která umožňuje uživatelům vytvořit si profil a networkovat online. Základní účet je zdarma, ale společnost nabízí placené služby, jako je například zvýraznění profilu a přístup k více informacím o uživatelích.