Tuto knihu jsem si vybrala, protože jsem na ni slyšela velice pozitivní recenze a už nějakou dobu jsem měla přístup k audioverzy této knihy.
Ačkoli mne to překvapilo, tak kniha se velmi zaměřuje na lidské myšlení, jak nás reklamy, výhodné nabídky a celkově manipulace mohou ovlivnit a jak náš mozek vlastně funguje. Nazývá se to behavyorální ekonomie.
Kniha je obohacena i několika výzmui a pokusy.
Slovo ZDARMA.
Autor popisuje sílu tohot slova na experimentu dvou čkolád. V tomto experimentu autor nabízel dva druhy čoklády Lindt (kvalitní dražší švýcarská čkoláda) a levnější Hersheys. Hersheys jsou na začátku experimentu za 1 cent a Lindt za 17 centů. V tento moment studenti začali uvažovat nad kvalitou a cenou čokolád a proto volili dražší avšak kvalitnější Lindt čokoládu. Poté v druhé části experimentu dali čokoládu Hersheys zdarma! V tento moment studenti zpomínali na mínusy daného produktu a začalo fungovat toto tajemné slovíčko zdarma! Pouze toto slovo změnilo rozhodování studentů Cena/Výkon, požitek a proto většina tudentů poté volila Hersheys, které byli za 0 centů.
- Většina lidí neví, co chce, dokud to neuvidí v kontextu s ostatními věcmi.
-Lidé často přemýšlí iracionálně, aniž by to věděli
Behaviorální ekonomie- je celkem mladý obor, který zajímavým způsobem spojuje ekonomii s psychologií.
„Návnada“ poskytla lidem důležitý srovnávací bod a ulehčila tak mozku práci.
„Nikdo z nás neví, jaká je správná cena šestiválcového auta. Všichni ale tušíme, že by mělo být dražší než čtyřválcové.“
Cenová kotva- Lidé podle ni určují, kolik by dali za ostatní věci v porovnání s tím co vyděli jako první
V případě této knihy je toho hodně, protože jsem o behaviorální ekonomii slyšela poprvé v této knize. Celkově je tato kniha velice přínosná.
Chci opdrezentvoat celou tuto knihu na TS a vytvořit diskozuy na jednotlivé výzkumi co se v knize nacházeli a jak by je jednotlivé projekty mohli aplikovat.
Každý v TAPU
Kniha se mi celkvoě velmi líbila a byla pro mne velice přínosná, více než jsem myslela. Líbí se mi, jak je kniha obohacena pokusy ze studentského prostředí a navnadila mne, si více přečíst o behaviorální ekonomii.
9/10-Kniha mi přišla, že se v některých částech opakuje, nebo jsou informace podobdné.