Svůj eshop piece of nature již vedu druhým rokem a stále si říkam, že je nejvyšší čas ho posunout na další lvl. Protože se věnuji jen sociálním sítím, tak mám občas pocit, že o spousty ostatních marketingových kanalů přicházím a proto jsem si přečetl tuto knihu, abych si v tom udělal trochu jasno.
Internetový marketing je široký pojem, který zahrnuje veškeré aktivity zaměřené na propagaci produktů, služeb a značek pomocí online kanálů a nástrojů. Patří sem například webové stránky, sociální média, e-mailový marketing, obsahový marketing, PPC reklamy a SEO . Jedním z hlavních cílů internetového marketingu je oslovit cílovou skupinu, budovat povědomí o značce, generovat návštěvnost a konverze. Vtipné je že co se týče techto aspektů, tak jsem se opravdu věnoval jen sociálním sítím a možná opravdu lehce PPC, jinak ani ťuk.
Jedním z hlavních klíčů úspěchu internetového marketingu je jeho schopnost cílit na specifickou cílovou skupinu. Díky online nástrojům a analýze dat mohou firmy lépe pochopit potřeby, zájmy a chování svých zákazníků. Tímto způsobem mohou vytvořit personalizované kampaně a oslovit přesně ty správné lidi. To přináší větší efektivitu a vyšší míru návratnosti investic. Nad cílovou skupinou jsem se například nikdy nezaměřoval. Nebylo to zatím asi potřeba i když mohu nejspíš s přehledem říci, že me produkty jsou spíš pro ženy.
Dalším klíčovým prvkem internetového marketingu je jeho interaktivita a možnost zapojení uživatelů. Díky sociálním médiím a interaktivnímu obsahu mají zákazníci možnost aktivně komunikovat se značkami, sdílet své zkušenosti a vyjádřit své názory. To pomáhá budovat důvěru a loajalitu zákazníků, což je klíčové pro dlouhodobý úspěch.Je to možná duvod, že jen se sociálními sítěmi jsem se dostal celkem daleko. Je to asi jeden z nejlepších a nejpřirozenejších způsobů jak si tvořit kvalitní zákazníky za minimální náklady.
Internetový marketing také nabízí podnikům měřitelnost a analytické nástroje. Firma může sledovat a analyzovat výsledky svých online kampaní, jako jsou konverze, prokliky, čas strávený na stránce a další. To umožňuje podnikům přizpůsobovat a optimalizovat své marketingové strategie v reálném čase a dosahovat lepších. Vím, že jsem měl ohledně marketingu konzultaci s jednou fimou a v ní byli naprosto vedle z toho, že své zákazníky a publikum nijak neanalizuju. Asi bych měl začít.
Podle všeho je podle mne čas se zaměřit i na jiný segment marketingu, myslím že je na mém místě nejlepší zaměřit se na kvalitnejší web, Následně správné nastavení SEo i když s tím si stále nejsem jistý jestli je pro mne tak moc důležité a dále možná placená propagace i když té se trochu bojím.