INOVACE
Inovace se dělí do několika kategorií. U produktové inovace nabízíme prostřednictvím výrobků něco co nikdo jiný nemá a má pro zákazníka reálnou hodnotu. Dále je tu procesní inovace, při které optimalizujeme interní procesy ve firmě a slouží k tomu, aby se věci zrychlili a zefektivněli. Další kategorií, je inovace byznys modelu, kdy je k úspěšnosti firmy potřebou přehodnotit a zlepšit celý byznys model. A jako poslední New venture inovace, kdy za cílem zdokonalit procesy navazujeme spolupráci s ostatními firmami, nebo vyvíjíme nové produkty.
KREATIVITA
Kreativní lidé se dělí do dvou skupin - adaptátoři a inovátoři. Adaptátoři jsou lidé, kteří jsou více organizovaní a soustředí se spíše na vylepšování již zajetých systémů, než aby se je snažili kompletně přeměnit. Nopak inovátoři jsou lidé, kteří se snaží zasadit o kompletní změny v systému. Inovátoři se snaží přijít na něco naprosto nového.
Kreativní člověk je někdo kdo se nebojí postavit problémům čelem a vnímá složitější situace jako výzvu a příležitost ke zlepšení. Jsou ochotni riskovat za účelem objevit nové řešení. Mají potřebu jejich nápady převádět do praxe, s tím se ale pojí i větší riziko, které jsou ovšem ochotni podstoupit. Pokud se ale takový člověk snaží zasadit o jakoukoliv změnu, měl by být také vytrvalý. Prosadit svůj názor, nápad a obhájit ho, někdy stojí větší úsilí než si dokážeme představit, když už jako kreativec s něčím novým přijdu, musím být dostatečně vytrvalý na to, abych toto nové řešení dotáhl k dokonalosti a dokázal ho prosadit. Měl by svému nápadu věřit a podniknout veškeré kroky, které jsou k jeho zavedení potřeba. S tím také souvisí i důležitost kvalitního projevu. Kreativní lidé musí být schopni své inovace dokonale a barvitě popsat, aby si ostatní dokázali dobře představit co je případně čeká. Také by měli odhalit chyby v systému dříve než ostatní.
Jak vytvoříme v naší firmě prostředí vhodné kreativní a inovativní prostředí?
Jednoduše tak, že dáme svému týmu svobodu, čas na nápady, hravost, příležitost pro výzvy, důvěru o podporu od nadřízených, otevřenost v rámci debat a budeme ochotni riskovat.
ATP
Z knihy si hlavně odnáším to, že bych měla mnohem více naslouchat zákazníkům, ptát se, říkat si o feedback a zjišťovat co chtějí. Často se zaseknu jen ve svojí hlavě a myslím si, že to co dělám, je pro můj produkt/službu nejlepší, bohužel z dost zaujatého pohledu.
Také, že bych si měla dávat víc "volného" prostoru, kdy se můžu aktivně zamýšlet nad projekty a přicházet na nová řešení. Ať už sama nebo při debatě s kolegy v projektu.