I zázrak potřebuje reklamu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 22.10.2023

I zázrak potřebuje reklamu   Jan Cézar

Proč jsem si knihu vybrala 

Naskytla se příležitost zákaznického projektu, se zaměřením právě na marketing, ačkoliv mám základní praktické zkušenosti, odbornost v tomto odvětví jsem postrádala a tak jsem hledala knihu, která může mé teoretické mezery vyplnit. Kniha mi sice pomohla více pochopit marketing, bohužel jsem až později zjistila, že kniha je z roku 2007 a že některé informace jsou v knize zastaralé a zrovna marketing je oblast, kde si myslím že je potřeba mít co nejaktuálnější informace, ale rozhodně to neubírá na odbornosti knihy. 

O čem kniha pojednává 

Historické okénko

Za prvním médiem musíme jít až do 5 stol. př. n. l.  Pojem „médeje“ se poprvé objevil v Řecku. V překladu znamenal „ve veřejnou známost uvésti“. V té době sloužila média k oznamování válek, vyhlašování událsotí či jen vyznání lásky. Reklamní činnost se v médiích objevila v Anglii v 17. století, kdy se začaly v novinách objevovat první inzeráty. 


V první polovině nás kniha seznamuje hlavně s historií a působí spíše učebnicovým dojmem a představa že takhle bude vypadat celá  kniha mne lehce děsila. Nakonec se to ale zlepšilo 


Můžeme vnímat tři image značky:Obraz zrcadlový, obraz který o sobě máme mi sami (idealizovaná představa)-Chtěný obraz, jak bychom chtěli být vnímáni-Current image,jak jsme vnímání teď.


Hodnota značky

V knize je také kladen velký důraz na přidanou hodnotu značky- brand ekvity. Pokud přidaná hodnota dává zákazníkovi smysl a zvládne se s ní stotožnit, zvyšuje to možnost koupy, ale hlavně samotnout cenu výrobku pro zákazníka. 




Slovníček 

Merchandising -reklamní předměty, které jsou funkční a zákazník si tak může vytvořit bližší vztah ke značce. 


 PR. Public relations = vztahy s veřejností. PR se má soustředit na poznání, porozumění, přijetí a vysvětlení.

Image značky- jak je značka vnímaná veřejností a svými zákazníky 

brief-stručné, srozumitelné zadání, které definuje zadavatel

Pocity z knihy 

Kniha je již více jak 10 let stará, takže nejmodernější způsoby marketingu zde nehledejte, ale to nějak neubírá na její přínosnosti. 

Závěrečné hodnocení  

6/10-kniha byla zajímavá a přínosná, bohužel už není aktuální





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: