V ShowUs mimo jiné prodáváme taky společenskou hru. Proto mě už dlouho zajímá chování spotřebitele a zákazníků a jak nejlépe a nenásilně jim naší hru a případně jiné produkty prodat. Chci lépe porozumět svým zákazníkům a optimalizovat jejich zkušenosti s nákupem online. Zaltmanova kniha mi nabídla hluboký pohled do psychologie spotřebitele a představila zajímavé techniky, jak tyto poznatky využít ve svůj prospěch.
V kontextu digitálního a online nakupování Zaltmanova kniha sice neposkytuje konkrétní kapitoly zaměřené výhradně na tento aspekt, ale jeho myšlenky lze snadno aplikovat i v digitálním prostředí. Například, pochopení nevědomých procesů, které vedou k rozhodnutím zákazníků, je klíčové pro návrh intuitivních a přitažlivých online obchodů, které resonují s hlubšími emocemi a potřebami zákazníků.
Myšlenka, která se mnou hodně rezonovala je autorův argument, že většina rozhodovacích procesů zákazníků se odehrává na nevědomé úrovni, a že tradiční marketingové výzkumy, které se spoléhají na dotazníky a focus skupiny, často nedokážou odhalit skutečné motivace a přesvědčení, které vedou k rozhodnutím zákazníků. Tato myšlenka mě zaujala, neboť mi ukázala, že pro hlubší porozumění svým zákazníkům potřebuji překročit povrchové odpovědi a sondovat hlouběji do jejich myslí.
Jednou z technik, kterou Zaltman zdůrazňuje, je využití metafor v marketingovém výzkumu. Přesvědčila mě o tom, že lidé často používají metafory k vyjádření svých hlubokých pocitů a přesvědčení, která jsou si na vědomé úrovni jen stěží vědomi.
Dalším klíčovým poznatkem pro mě bylo Zaltmanovo zdůraznění významu příběhů. Tohoto aspektu jsem si už dlouhodobě vědoma, takže storytelling, v rámci propragace používám. Naše komunikace je tak více zapamatovatelná a emocionálně rezonuje s našimi zákazníky. Celé ShowUs je vlastně postavené na příbězích lidí, a proto jsou s naší značkou a produkty naši zákaznící a sledující tak ztotožnění.
"How Customers Think" mi také otevřela oči v oblasti vytváření zážitků. Zaltman poukazuje na to, že zážitek zákazníka s produktem nebo značkou má zásadní význam pro jejich vnímání a spokojenost. V digitálním prostředí to znamená, že musím klást důraz nejen na to, co prodávám, ale také na to, jaký zážitek zákazník při nákupu prožívá. Od začátku věnuji pozornost designu uživatelského rozhraní, personalizaci a zákaznické podpoře, aby každý, kdo navštíví můj online obchod, měl co nejlepší možný zážitek. S eshopem jsem ale dlouhodbě nespokojená - prostě mi pořád přijde, že to může být lepší. Let me know co se vám líbí/nelíbí http://showus.store/
Přečtením "How Customers Think" jsem získala cenné nástroje a poznatky, jak lépe porozumět psychologii svých zákazníků a jak tyto informace využít k vytvoření silnějších a efektivnějších marketingových strategií. Gerald Zaltman mi pomohl pochopit, že klíčem k úspěchu není jen rozumět tomu, co zákazníci říkají, ale hlavně tomu, co skutečně myslí a cítí.