Proč jsem si knihu vybrala?
Pojem Guerilla marketing v rámci týmu používáme velmi často. A to nejen jako slovo. Při našem BG přo zásilkovnu jsme dostali zadání think big, tak jsme si to vzali velice k srdci a zpětně jsme při TS na téma marketing zjistili, že jsme dokonce vymysleli představení služby v rámci guerilla marketingu.
Zároveň vidím přínos pro všechny firmy. V dnešním přehlceném trhu je velmi těžké se zviditelnit, musíme udělat něco, čím se zákazníkovi vryjeme do paměti. A co je lepší způsob než třeba obří lízátko na Václaváku.
Co jsem si odnesla?
S Guerilla marketingem přišly firmy, které neměly velká rozpočet na marketing, musely tedy být velice kreativní a co nejlevněji zasáhnout, co nejvíce lidí. Jedním z takovýchto nápadů byly samolepky s logem na jablcích, v dnešní době úplně běžná až otravná věc.
S tím se pojí fakt, že ač je marketing naším denním chlebem a že ho jen po cestě do práce potkáme v metru, na zastávce, v rádiu nebo i telefonu. Většinou je GM řazen mezi agresivnější a méně oblíbené. A to právě protože využívá jiné platformy než běžný marketing.
Chceme zaujmout velkou část populace za co nejnižší náklady, očekáváme, že naše reklama vzbudí poprask a další propagace bude mouth to mouth, což jak z mnoha dalších děl víme, je jedna z nejlepších reklam (doporučení od druhých).
Pravidla GM:
· Ve svém marketingovém programu musíme být vytrvalí.
· marketingovém programu je třeba uvažovat jako o investici.
· Program musíme důsledně dodržovat a být v něm konzistentní.
· Naše úsilí by mělo směřovat k tomu, aby nám potencionální zákazníci důvěřovali.
· Abychom dosáhli toho, že naši pracovníci budou dodržovat marketingový plán, musíme mít trpělivost.
· Musíme si uvědomit, že v marketingu jde o výběr “zbraní”.
· Musíme si uvědomit, že zisk přichází v důsledku prodeje.
· Naše firma musí být prozákaznická.
· V marketingu nesmíme zapomínat na prvek překvapení.
· Naše marketingové aktivity je třeba exaktně měřit.
· Zájem o zákazníky i potencionální klienty prokážeme pravidelným kontaktem s nimi.
· Je dobré se naučit spoléhat na naše partnery a naopak.
· Klíčovější je obsah nabídky než forma - v našem případě prodáváme dárkový box a k tomu dobrodružství.
· Marketingový program je třeba neustále rozšiřovat, abychom neusnuli na vavřínech.
Doporučení z knihy:
Kontakty
Lepší je udržet již stávajícího zákazníka, než získat nového, proto je skvělé mít ve firmě nějaké CRM, kde si evidujeme například četnost nákupů a dle toho můžeme následně s informacemi pracovat.
S kontakty se nám, ale pojí i barter, v dnešní době skvělý způsob propagace. Pokud máme ve svém adresáři „známou“ osobu a domluvíme se, že za reklamu dostane náš produkt, naše nálady jsou takřka nulové.
Zákazník
Pro něj reklamu vytváříme a musíme ji ušít, tak, aby sedla. Autorova rada, je hrát na city. Emoce prodávají.
Příklad GM V Česku
Jägermeister a ledová koule.
Co se mi v knize líbilo?
Odnáším si z knihy nové postřehy a poznatky. Zároveň je super vědět, že marketing není vždy o milionových nákladech a postech na ig či bannery u silnice, ale pokud jsme dosti kreativní můžeme udělat velké bum a velice zaujmout.