Guerilla marketing


3 body

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 16.11.2022

Guerilla marketing   Jay Conrad Levinson

Proč jsem si knihu vybrala?

Pojem Guerilla marketing v rámci týmu používáme velmi často. A to nejen jako slovo. Při našem BG přo zásilkovnu jsme dostali zadání think big, tak jsme si to vzali velice k srdci a zpětně jsme při TS na téma marketing zjistili, že jsme dokonce vymysleli představení služby v rámci guerilla marketingu.

 

Zároveň vidím přínos pro všechny firmy. V dnešním přehlceném trhu je velmi těžké se zviditelnit, musíme udělat něco, čím se zákazníkovi vryjeme do paměti. A co je lepší způsob než třeba obří lízátko na Václaváku.

 

Co jsem si odnesla?

S Guerilla marketingem přišly firmy, které neměly velká rozpočet na marketing, musely tedy být velice kreativní a co nejlevněji zasáhnout, co nejvíce lidí. Jedním z takovýchto nápadů byly samolepky s logem na jablcích, v dnešní době úplně běžná až otravná věc.

S tím se pojí fakt, že ač je marketing naším denním chlebem a že ho jen po cestě do práce potkáme v metru, na zastávce, v rádiu nebo i telefonu. Většinou je GM řazen mezi agresivnější a méně oblíbené. A to právě protože využívá jiné platformy než běžný marketing.

Chceme zaujmout velkou část populace za co nejnižší náklady, očekáváme, že naše reklama vzbudí poprask a další propagace bude mouth to mouth, což jak z mnoha dalších děl víme, je jedna z nejlepších reklam (doporučení od druhých).

 

Pravidla GM:

·        Ve svém marketingovém programu musíme být vytrvalí.

·        marketingovém programu je třeba uvažovat jako o investici.

·        Program musíme důsledně dodržovat a být v něm konzistentní.

·        Naše úsilí by mělo směřovat k tomu, aby nám potencionální zákazníci důvěřovali.

·        Abychom dosáhli toho, že naši pracovníci budou dodržovat marketingový plán, musíme mít trpělivost.

·        Musíme si uvědomit, že v marketingu jde o výběr “zbraní”.

·        Musíme si uvědomit, že zisk přichází v důsledku prodeje.

·        Naše firma musí být prozákaznická.

·        V marketingu nesmíme zapomínat na prvek překvapení.

·        Naše marketingové aktivity je třeba exaktně měřit.

·        Zájem o zákazníky i potencionální klienty prokážeme pravidelným kontaktem s nimi.

·        Je dobré se naučit spoléhat na naše partnery a naopak.

·        Klíčovější je obsah nabídky než forma - v našem případě prodáváme dárkový box a k tomu dobrodružství.

·        Marketingový program je třeba neustále rozšiřovat, abychom neusnuli na vavřínech.


Doporučení z knihy:


Kontakty

Lepší je udržet již stávajícího zákazníka, než získat nového, proto je skvělé mít ve firmě nějaké CRM, kde si evidujeme například četnost nákupů a dle toho můžeme následně s informacemi pracovat.

S kontakty se nám, ale pojí i barter, v dnešní době skvělý způsob propagace.  Pokud máme ve svém adresáři „známou“ osobu a domluvíme se, že za reklamu dostane náš produkt, naše nálady jsou takřka nulové.


Zákazník

Pro něj reklamu vytváříme a musíme ji ušít, tak, aby sedla. Autorova rada, je hrát na city. Emoce prodávají.

 

Příklad GM V Česku



Jägermeister a ledová koule.


 

Co se mi v knize líbilo?

Odnáším si z knihy nové postřehy a poznatky. Zároveň je super vědět, že marketing není vždy o milionových nákladech a postech na ig či bannery u silnice, ale pokud jsme dosti kreativní můžeme udělat velké bum a velice zaujmout. 



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Tui - 17.11.2022 - 19:55


hezky a stručně napsaný :))))) jenom 1. nadpis, 2. řádek máš překlep u "přo", to samý 2. nadpis, 1. řádek u "velká"

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: