Guerilla marketing je poněkud vzdálen lidem jako jsem já, lidem, kteří v marketingu nejsou tak zaběhlí a znalí. Jedná se o druh marketingu, který je v mých očích poněkud neortodoxní, netradiční a klidně bych se nebál napsat zvláštní. Je to styl marketingu, který člověka osloví a jednoznačně si ho člověk s velkou pravděpodobností zapamatuje. Sám jsem několikrát na různé druhy guerilla marketingu narazil, aniž bych si byl vědom faktu, že se o tento nekonvenční druh marketingu jedná a jsem přesvědčen, že i vy.
V knize je popsáno, jak guerilla marketing nelpí na luxusních kampaních a že v tomto typu marketingu nejde o velké rozpočty na tyto kampaně. Jedná se o kampaně firem všech velikostí, které chtějí opravdu okázale zapůsobit na svoje zákazníky, a to ještě tak, aby při tom nepřišly o velké peníze. Nutí nás diváky přemýšlet o dané reklamě trošku více do hloubky, snaží se v nás vyvolat emoce – „šok“, překvapení, či radost a smích. Chtějí v nás vyvolat nezapomenutelný zážitek z reklamy. Právě to je podstatou tohoto stylu marketingu.
Guerilla marketing je tu s námi zhruba od poloviny 80. let minulého století. Od té doby se samozřejmě mnohé změnilo, rapidně změnilo. Nástup sociálních sítí a masivního využívaní internetu obecně měl za příčinu úplný obrat v několika sférách a ani marketing se tomu nevyhnul. Jsem určitě zastáncem názoru, že myšlenky z této knihy jsou stále velmi platné, ale musíme dát také důraz na rozvoj reklamy v digitálním světě. Guerilla marketing bych využíval zejména v offline druhu reklamy, kdy na zákazníka působíme v prvních vteřinách.
Co se týče využití guerilla marketingu v mé praxi – přemýšlel jsem, jak bych mohl tento velmi nekonvenční styl reklamy zapojit do projektu, ve kterém nyní figuruji. Spravuji sociální sítě projektu s Covery a myslím si, že i v této oblasti by šla guerilla využít. Konkrétně si myslím, že by šlo udělat několik vystoupení naší zpěvačky, které by byly netradiční, překvapivé, možná šokující. Prostě vystoupení, která by fanoušky překvapila a nějakým způsobem je emociálně vtáhla. Také aby o případném vystoupení lidé diskutovali a aby jim jednoduše jakýmkoliv stylem (nejlépe samozřejmě pozitivním) utkvěla v hlavě.