Guerilla Marketing
Jay Conrad Levinson
Po Guerilla Marketingu jsem sáhl z důvodu našeho eshopu se psími hračkami www.chewit.cz
Marketingu jsem se nikdy napřímo nevěnoval, vždy jsem se věnoval spíše přímému prodeji. Guerilla Marketing je zajímavá forma marketingu, která má potenciál být virální. Jelikož náš eshop stále rozjíždíme, je pro nás důležité rychlé a efektivní zviditelnění. A proto jsem se rozhodl se pověnovat i této formě marketingu.
Uvědomil jsem si, že pro guerilla marketing není potřeba mít kdejaký budget, ale můžeme zaujmout i vlastně zadarmo. Je proto však neskutečně důležité znát dokonale svojí cílovou skupinu.
Cílem Guerilla Marketingu není jen propagovat značku/produkt, ale zejména pak udělat radost, či jinak zaujmout publikum.
Guerilla Marketing se zaměřuje na šokující vzbuzení prvního dojmu a následné urytí v paměti.
Nejdůležitější je KREATIVITA. S tím mám osobně trošku problém, mimo Tiimi si o sobě myslím, že jsem dost kreativní, ale když přijdu do Tiimi a vidím ostatní, tak si říkám, že jsem fakt konzerva. :-D Tato knížka mě tedy mimo jiné nasměrovala zaměřit se více na kreativitu a její rozvoj.
Ambush Marketing
Využívá společenské události, veze se na jiných společnostech a akcích (loga na závodních autech, sportovních dresech)
Okolní Marketing
Reklama umístěna na neobvyklém místě, které šokuje (Remax -> Balon)
Buzz Marketing
Reklama kolem které je rozruch a lidé o ní často mluví (Fanta -> What a Fanta)
Flash Mob
Nacvičená choerografie na veřejnosti
Virální Marketing
Sociální sítě
V Chew It jsme na našich sociálních sítích chewit_here přišli s konceptem mluvených psů. Zkrátka jsme dělali rozhovory, kde byl pes a my a ptali jsme se psa na otázky ohledně jeho života. Následně jsme si odpovědi zjistili od páníčka a psa dodabovali. Mělo to i celkem úspěch, ale kvůli náročnosti na čas jsme to dlouho nedělali. Po přečtení knížky si ale myslím, že bychom se k tomuto konceptu opět měli vrátit.