Proč jsem si knihu vybrala?
Ve firmě abcMedia Network s.r.o. (www.abcmedia.cz) nyní řeším firemní strategii, procesy a celkovou firemní kulturu, proto jsem se pustila do této knihy, abych se obohatila o novou teorii v této oblasti.
Co jsem si odnesla:
“Cíle určují, čeho chceme dosáhnout. Strategie říká, jak toho chceme dosáhnout.”
Definovaná strategie pomáhá firmě k tomu, aby byla schopna dlouhodobě vydělávat peníze. Abychom věděli, kam naše naše firma směřuje, čeho chce dosáhnout, je potřeba mít stanovený cíl. Když máme cíl, tak je potřeba si říct, jak se k němu dostaneme. A k tomu slouží právě strategie.
Aby byla firma schopna dobře fungovat, je potřeba, aby všichni lidé ve firmě byli s cílem ztotožněni a sdílet stejné hodnoty. Proč? Protože pokud jsme osobně přesvědčeni o správnosti cíle a rozumíme mu, jsme schopni a ochotni lépe přispívat k naplňování cíle.
ATP 1
V abcMediích tohle vůbec není. Nikdo nevím kam firma směřuje a proč jednotlivý lidé dělají to, co dělají. Je tam opravdu malá míra sdílení. Proto se ve své strategii chci na toto soustředit.
Jak by měl cíl vypadat?
Jaké jsou základní charakteristiky významu strategie?
Myšlenky, kterých se chci držet při dělání strategie abcMedií:
Role
Je rozdíl mezi rolí a popisem práce. Popis práce je seznamem hlavních úkolů, které musí jedinec splnit, zatímco role se více soustředí na na aspekty chování a na výsledky, které se od jedince v této roli očekávají.
Motivace
Motivace se nerovná peníze. Lidé ve firmě mají různé potřeby a cíle. A dělají různé kroky k tomu, aby své potřeby uspokojili. Motivace je vnitřní a vnější:
ATP
Tahle kniha mi pomohla s uvědoměním co všechno je ve firmě špatně, ale předtím než začnu se strategií, musím se do detailu podívat na to, jak je na tom firma teď. Co funguje, co nefunguje atd. Chtěla bych to vzít jako takový velký jarní úklid pomocí myšlenkové mapy.