Dokonalý lídr
Proč jsem si knihu vybrala
Knihu jsem si vybrala, protože v rámci mého LC, jsem si na tento semestr stanovila cíl, že chci získat více teorie o leadershipu a koučování.
O čem kniha pojednává
Kniha se velmi zaměřuje i na marketing, což mne poměrně překvapilo, také se velmi zaměřuje na budování vztahu se zákazníkem. Naším cílem by mělo výt najít si zákazníka, získat ho a následně si ho také udržet. Také se zde autor zmiňuje o pravidle 80:20- 80% práce udělá 20% lidí, nebo že 20% práce udělá 80% posunu. Také zde autor vyzdvihuje důležitost děkování, máme děkovat vždy, kdy je nám k tomu dána příležitost, ukáže to tak ostatním že k nim máme úctu. Kniha se celkově velmi zaobírá budování vztahu se zákazníky, Což sice je velice užitečné, ale tato kniha mi nedala to, co jsem od ní očekávala a v tomhle ohledu mne i částečně zklamala.
Hlavní myšlenky z knihy
Důležité jsou:
1. hodnoty
-To čemu věříš, čeho se nevzdáš a to, co si bráníš.
2. Zřetelnost… slovo č.1 vize a cíle
3. Odvaha- klíč udělat to, co je nutné pro splněni mise
= zvednout se a udělat to, co je potřeba
= nejviditelnější vlastnost dobrého lídra
Lidé se převážně řídí emocemi
Povzbuzovat, obdivovat, chválit, podporovat. -Hledat na lidech to dobré
Maslowa pyramida potřeb- Podle této teorie má člověk pět základních potřeb. Tyto potřeby seřadil podle toho, jak se postupně vyvinuly, a zároveň podle toho, jsou-li vyšší nebo nižší ve smyslu své hodnoty. Současně byl přesvědčen, že uspokojení nižších potřeb je předpokladem toho, aby nastoupily vyšší potřeby.
Potřeby společně pak tvoří jakousi pomyslnou pyramidu:
Slovníček
Draftování - výběr a udržení si nejlepších lidí do týmu
Kdo by si měl knihu přečíst
Myslím si, že kniha může být velmi užitečná lidem, kteří se chtějí zaobírat budování vztahů se zákazníky.
Pocity z knihy
Ačkoliv kniha byla v některých věcech pro mne přínosná, z větší části mi připadali informace v ní spíše zastaralé a přiznám se že i kolikrát na dnešní poměry lehce nekorektní
Závěrečné hodnocení
6/10