Dokonalí lídr


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 27.02.2023

Dokonalý lídr. Kdo je to lídr?   Dan Miller

Dokonalý lídr 

Proč jsem si knihu vybrala 

Knihu jsem si vybrala, protože v rámci mého LC, jsem si na tento semestr stanovila cíl, že chci získat více teorie o leadershipu a koučování. 

O čem kniha pojednává 

Kniha se velmi zaměřuje i na marketing, což mne poměrně překvapilo, také se velmi zaměřuje na budování vztahu se zákazníkem. Naším cílem by mělo výt najít si zákazníka, získat ho a následně si ho také udržet. Také se zde autor zmiňuje o pravidle 80:20- 80% práce udělá 20% lidí, nebo že 20% práce udělá 80% posunu. Také zde autor vyzdvihuje důležitost děkování, máme děkovat vždy, kdy je nám k tomu dána příležitost, ukáže to tak ostatním že k nim máme úctu. Kniha se celkově velmi zaobírá budování vztahu se zákazníky, Což sice je velice užitečné, ale tato kniha mi nedala to, co jsem od ní očekávala a v tomhle ohledu mne i částečně zklamala.  

Hlavní myšlenky z knihy 

Důležité jsou: 

 1. hodnoty 

-To čemu věříš, čeho se nevzdáš a to, co si bráníš. 

 2. Zřetelnost… slovo č.1 vize a cíle 

 3. Odvaha- klíč udělat to, co je nutné pro splněni mise 

= zvednout se a udělat to, co je potřeba 

= nejviditelnější vlastnost dobrého lídra 

Lidé se převážně řídí emocemi  

Povzbuzovat, obdivovat, chválit, podporovat.  -Hledat na lidech to dobré  

Maslowa pyramida potřeb- Podle této teorie má člověk pět základních potřeb. Tyto potřeby seřadil podle toho, jak se postupně vyvinuly, a zároveň podle toho, jsou-li vyšší nebo nižší ve smyslu své hodnoty. Současně byl přesvědčen, že uspokojení nižších potřeb je předpokladem toho, aby nastoupily vyšší potřeby. 

Potřeby společně pak tvoří jakousi pomyslnou pyramidu: 

  1. základní tělesné, fyziologické potřeby 
  2. potřeba bezpečí, jistoty 
  3. potřeba lásky, přijetí, sounáležitosti 
  4. potřeba uznání, úcty 
  5. potřeba seberealizace 

 

Slovníček 

Draftování - výběr a udržení si nejlepších lidí do týmu 

Kdo by si měl knihu přečíst 

Myslím si, že kniha může být velmi užitečná lidem, kteří se chtějí zaobírat budování vztahů se zákazníky.  

Pocity z knihy 

Ačkoliv kniha byla v některých věcech pro mne přínosná, z větší části mi připadali informace v ní spíše zastaralé a přiznám se že i kolikrát na dnešní poměry lehce nekorektní  

Závěrečné hodnocení 

6/10 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: