Copywriting-Pište texty, které prodávajíAnna Sálová
Proč jsem si tuto knihu vybrala?
K této knize jsem poprvé dstala díky tvorbě webu na který jsem potřebovala dobrý copywriting nyní ji však primárně využívám na tvorbu obsahu na sociální sítě.
Hlavní myšlenky, které mne na knize zaujaly:
Hlášky
pomáhájí zákazníkovi na webových stránkách
většinou souvisí s konkrétní akcí na webu- kterou již udělal/udělá
lze je rozdělit na:
potvrzovací
informativní
návodné
chybové
Facebook
V ČR má Facebook téměř 5,7 mil lidí.
1/3 uživatelů je ve věku 25 až 34 let
1/5 je ve věku 35 až 44 let
Copywriting na Facebooku
1, Buďte struční- není čas
2, Poznejte svého (ne)přítele- cílovka
3, Nepište na zeď. Bavte se s lidmi.
4, Mluvte jejich řečí.
5, Ať to dobře vypadá- text nestačí, lidé čtou očima
Měření výkonu textů
ROI= (výnosy - investice) / investice x 100 = výsedek v %
Na jakých úrovních lze obsah měřit:
zásah publika- návštěvníci webu z různých stránek, zobrazení webových stránek, otevření emailu
aktivace- reakce na obsah, sdílení obsahu, zpětné odkazy, zmínky o obsahu
tvorba obsahové strategie (jaké jsou cíle, jak jich dosáhneme= jasný záměr)
publikační plán (nestřílejte od boku)
analytika- pravidelně vyhodnocujte
sebereflexe- buďte sebekritičtí
ATP- na toto je užasné využiívat Meta Business Suite, lze přes něj plánovat příspěvky na Facebook i Instagram + lze přes to tvořit reklamu a hodnotit a analyzovat celkový dosah, sdílení, reakce a podobné činnosti ať už na celkovou stránku či daný příspěvek i reklamu
Zásady při textování e-shopu
přehlednost-> intuitivní pohyb na stránce
jednotná šablona a jazykový styl- než začnete psát, vytvořte si šablonu/vzor- jak budou jednotlivé dimenze produktu popsány za sebou a jak bude text graficky upraven-> zákazník chce najít informaci tam kde ji již hledá
informativnost- zákazník se musí dozvědět vše co chce vědět
pečlivost v gramatické i stylistické úpravě- důvěryhodnost
call to action- na conch popisku+ na conch produktového popisku
cross-sell a up-sell-> nabídnout zákazníkovi doplňkové (cross-sell) a lepší dražší produkty (up-sell)
Na knize se mi líbilo, že jsou zde uvedeny praktické ukázky od známích firem jako je Zonky, Astratex, Dámejídlo, ZOOT atp. Dále je na konci knihy vytvořen slovník pojmů, které se pojí s celkovým tématem copywritingu a propagace, jakýmkoliv způsobem.