Brand Gap


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 14.11.2021

Brand Gap   Marty Neumeier

Proč jsem si tuto knihu vybral?

Tuto knihu jsem si vybral spíše ze zajímavosti, protože mne zajímalo o čem Branding je.


Jaké jsem si odnesl myšlenky?


Ke každé dobré značce neodmyslitelně patří především název. Jak by ale takový dobrý název měl vypadat? Autor v knize popisuje kritéria, na které je dobré se soustředit:

  1. Výraznost - Výrazný název zajistí, že si Vás zákazníci opravdu zapamatují.  
  2. Stručnost - Nevím jak vy, ale já si krátké slova se mi pamatují opravdu mnohem snadněji.  
  3. Výstižnost - Na druhou stranu, pokud nenajdete název, který by vystihl to co má značka odrážet je lepší, buď hledat dál a nebo ponechat název delší. 
  4. Pravopis a výslovnost - Představte si, že název někomu diktujete po telefonu. Krkolomný název, kde se zákazník opakovaně ptá jak má název napsat, koho by to neodradilo. A k tomu proti gramatice? Co to asi vypovídá o vaší značce? Za to si však můžete být jistí, že si vás milovníci gramatiky opravdu zapamatují. Pamatujte i váš primární trh. 
  5. Líbivost - Asi nejvíce subjektivní kritérium ze seznamu. Zde je nutné název opravdu ověřit. Jedna věc je, že se líbí vám a druhá pokud se líbí i vaší cílové skupině. To platí samozřejmě u všech položek, zde však podle mého názoru nejvíce. 
  6. Široká použitelnost - Nikdo netvrdí, že když začínáte svůj byznys, že nebudete rozšiřovat. Zkuste se nad tím zamyslet. Jak moc konkrétní budu? Bude se pod tímto názvem moci prodávat i něco dalšího? V čem mne název může omezovat?  
  7. Snadnost ochrany - Ze začátku jde spíše o ochranu názvu, založení sociální sítí a webu: lze to? neexistuje už něco podobného? 


Je jasné, že se nemusíte řídit vždy vším, jen je dobré na to pamatovat až budete vymýšlet název pro váš budoucí projekt. 


Avatar = Je pro firmu takové Alter ego. Většinou jde o člověka, kterého si s firmou spojíte. Co třeba takový SpaceX a Elon Musk? 


Statement o značce:

Součástí Brandu jsou i naše známé leading thoughts. Můj ročník se s nimi patlal opravdu dlouho a možná i proto, že jsme tak rozmanitá skupina. Pokud však jde o značku a firmu postačí nám tyto “jednoduché” otázky a nespokojit se s málem:

Jak byste na otázky odpověděli vy z pozice teampreneura v Tiimiakatemia Prague? (jsem otevřen konverzaci)


Brand manažer

Jako vše od financí po marketing i brand má svého manažera. Co je však jeho náplní práce? 

Především se stále a dokola ptá: Jak to pomůže značce? Díky této otázce, hledá tu pravou hodnotu a zvyšujeji. Zároveň se tím koriguje kam by se značka měla ubírat a jestli jde tím správným směrem. Pokud chcete být Brand manažerem neměly by vám být cizí: strategie, kreativita a charisma. Tyto 3 věci vám totiž pomohou ve vedení značky tak aby byla: konkurenceschopná, cesta byl jasná a celé to hezky vypadalo (estetika)



Branding 



Grafický design 


Magika x logika



Tvořivost = podívat se na svět novýma očima - očima MAYET (Most Advanced Yet Acceptable Solution = nejprogresivnější nápad s přijatelným řešením)


Inovace - podle autora je jedno z vodítek, jak poznat inovaci, to ,že vyděsí každého.


Hawthornův efekt - Chování lidí se mění na základě toho, že ví, že jsou pozorování.  



Zhodnocení:

Kniha mi dodala spíše podněty k zamyšlení se nad tím kam směřuji Já, Aconditor a TAP. Jak se na věci dívat jinýma očima. Přiblížila mi zákulisí značek a toho co do brandingu spadá a jak se k tomu dostat. 





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 1

15.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 2

15.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 2

15.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

15.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

14.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: