Proč jsem si tuto knihu vybral?
Tuto knihu jsem si vybral spíše ze zajímavosti, protože mne zajímalo o čem Branding je.
Jaké jsem si odnesl myšlenky?
Ke každé dobré značce neodmyslitelně patří především název. Jak by ale takový dobrý název měl vypadat? Autor v knize popisuje kritéria, na které je dobré se soustředit:
Je jasné, že se nemusíte řídit vždy vším, jen je dobré na to pamatovat až budete vymýšlet název pro váš budoucí projekt.
Avatar = Je pro firmu takové Alter ego. Většinou jde o člověka, kterého si s firmou spojíte. Co třeba takový SpaceX a Elon Musk?
Statement o značce:
Součástí Brandu jsou i naše známé leading thoughts. Můj ročník se s nimi patlal opravdu dlouho a možná i proto, že jsme tak rozmanitá skupina. Pokud však jde o značku a firmu postačí nám tyto “jednoduché” otázky a nespokojit se s málem:
Jak byste na otázky odpověděli vy z pozice teampreneura v Tiimiakatemia Prague? (jsem otevřen konverzaci)
Brand manažer
Jako vše od financí po marketing i brand má svého manažera. Co je však jeho náplní práce?
Především se stále a dokola ptá: Jak to pomůže značce? Díky této otázce, hledá tu pravou hodnotu a zvyšujeji. Zároveň se tím koriguje kam by se značka měla ubírat a jestli jde tím správným směrem. Pokud chcete být Brand manažerem neměly by vám být cizí: strategie, kreativita a charisma. Tyto 3 věci vám totiž pomohou ve vedení značky tak aby byla: konkurenceschopná, cesta byl jasná a celé to hezky vypadalo (estetika)
Branding
Grafický design
Magika x logika
Tvořivost = podívat se na svět novýma očima - očima MAYET (Most Advanced Yet Acceptable Solution = nejprogresivnější nápad s přijatelným řešením)
Inovace - podle autora je jedno z vodítek, jak poznat inovaci, to ,že vyděsí každého.
Hawthornův efekt - Chování lidí se mění na základě toho, že ví, že jsou pozorování.
Zhodnocení:
Kniha mi dodala spíše podněty k zamyšlení se nad tím kam směřuji Já, Aconditor a TAP. Jak se na věci dívat jinýma očima. Přiblížila mi zákulisí značek a toho co do brandingu spadá a jak se k tomu dostat.