Janča nás pobídla, že naše eseje z velké části nejsou ATP, proto jsem se chtěla heknout a zkusit napsat tuto esej, právě tímto stylem.
Co je to action learning ?
Jedná se o proces, který by nám měl napomoci k řešení společného problému. Skládá se ze 6 částí: problém, skupina, otázky, akce, učení, kouč.
12 kroků k úspěšné aplikaci a realizaci AL
1. Podpora ostatních
2. Provést přípravný workshop
3. Zvolit projekt/problém/výzvu
4. Vybrat a připravit kouče
5. Jmenovat členy a upevnit skupiny
6. Zajistit orientaci v otázkách
7. Zavést pravidelné schůzky
8. Přeformulovat problémy a vypracovat akční strategie
9. Ověřit a doporučit akce
10. Realizovat akční strategie
11. Dokončit činnosti a podchytit konečné poznatky
12. Posoudit hodnotu a účinnost programu (AAR)
ATP
PROBLÉM
Málo děláme
Nejsme proaktivní, spíše jen mluvíme a žádné akční kroky
Je BG pro všechny přínosný?
SKUPINA
Tiimeri (sice je nás více než 8, ale to se snad zvládne)
Už v začátku jsme byli rozděleni kvůli svojí různorodosti, praxi, znalostem, osobnosti, tudíž bod, rozmanitosti a pokrytí, co nejvíce schopností zde určitě splňujeme
OTÁZKY
Jsou pro nás BG přínosná?
Co se díky BG naučíme? A co získáme?
Jak můžeme naše dosavadní portfolio využít?
Můžeme udělat něco lépe? (Oslovení zákazníka, proces BG, reflexe, cenotvorba..)
Jak vidíme naše týmové BG za 1,5 roku? Budeme pracovat my? Budeme delegovat?
Kolik bychom museli vydělávat. Aby nás všechny BG uživilo?
Je toto podnikání dlouhodobě udržitelné ?
Pomocí dialogu bychom zrovna zde mohli dojít k souzení, určitě by se, ale nejednalo o 4 hodinové sezení.
AKCE
Máme stanovený finanční cíl na cestu kolem světa
Zrealizujeme minimálně 2 BG měsíčně
Rozvrhli jsme si role v týmu
Kikin obr motivace!!!
DĚLAT
UČENÍ
Každý plní svůj individuální plán
Máme stanovený TC, který aktualizujeme
Členové se dle své role rozvíjejí
Pravidelně kontrolujeme - AAR po každém BG
KOUČ
Janča sleduje proces růstu týmu
Může být součástí BG, aby viděla přímý proces
Díky častým AAR může proces načerpat skrze něj
Otázkováním nás popostrčí správným směrem
Po celotýmové reflexi zjistíme, zda-li vidí posun i osoba, která se přímo/nepřímo účastní procesu