Action Learning


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 05.05.2023

Action Learning   Michael J. Marquardt

Action Learning

Proč jsem si vybral právě tuto knihu? 

Knihu Action Learning jsem si vybral především kvůli zkouškám, ale také proto, že mi jí doporučovalo hodně lidí a i sám náš kouč Jonáš.


Co jsem si odnesl?

Z Action Learningu jsem si především odnesl to, že to je velmi užitečný nástroj k dosahování cílů v organizaci. Z jakéhokoliv problému můžete udělat výzvu, kterou budete chtít splnit. Je to nástroj, kdy se převážně díky této metodě můžete efektivně vzdělávat jako tým/skupina, ale také jako jednotlivci. Při využívání Action Learningu vám pomůže zajít u probíraných témat mnohem více do hloubky a rozšíří vám tak nové myšlenky a nápady.

Kniha popisuje 6 základních složek nástroje pro řešení problémů Action Learning - Problém, Skupina, Otázky, Akce, Učení, Kouč.

 

 Advantages of Action Learning – C University

 

 

Action Learning se rozděluje na dvě kategorie.

Interní AL: První kategorie AL řeší pouze jeden společný problém

Klasický AL: druhá kategorie řeší problémů hned několik. Každý člen skupiny přednese svůj problém a stanoví se čas, po který se každý problém řeší

Interní Skupina, která řeší jeden problém, má zpravidla jen jednoho kouče, zatímco skupina klasická řešící více problému si roli kouče předává mezi sebou.

 

Skupina 

 

I když máme dvě kategorie a obě se mezi sebou liší, mají však několik společných pravidel, které musí dodržovat.

Pravidla AL

Skupina by měla být rozmanitá, ideálně 4 – 8 lidí

Oznamovací věty jsou povoleny jen jako reakce na otázky.

Problémy se řeší reflektivním dotazováním.

Každá skupina by měla obsahovat osobu, která má více informací o problému

Skupina je zavázána k učení se.

Informace o problému jsou důvěrné.

Skupina se zaměřuje na vyřešení problému a provedení akce.

Kouč má pravomoce na intervenci.

 

Problém

 

Je velmi důležité pro Action Learning vybrat správný druh problému, protože jednou z hlavních výsad metody je učení. Problém musí být pro skupinu významný, musí být naléhavý, nesmí existovat již hotové řešení a musí zde být potenciál pro realizaci změny a prostor k učení se.

 

Otázky

 

Když pokládáme otázky, vzniká prostor pro mnoho různých odpovědí a nápadů, protože lidé jsou nuceni naslouchat odpovědím ostatních a následně mohou pokládat další zajímavé otázky. Řešení problému vychází z dobře položených otázek, ne z neinformovaných tvrzení omezených způsoby vnímání problému. Otázky jsou jedním z nejefektivnějších způsobů učení.

 

Učení 

 

Učení hraje velmi důležitou roli jak v rozvoji jedince, týmu i organizace. Action Learning poskytuje výjimečnou příležitost k učení se naslouchání, respektu, reflexe, praktikování nové hodnoty a chování a celkové práce v týmu.

Při řešení všech problému je velmi důležité učit se z chyb (nejlépe z chyb druhých), proto je zcela zásadní komunikovat otevřeně  i s vědomím, že může dojít ke konfliktu. Konstruktivní konflikty jsou totiž nepostradatelnou součástí vývoje a přispívají k urychlení výběru nejlepšího řešení. V učení bychom měli klást důraz na reflexi a dávání zpětné vazby.

 

Kouč 

Patří mezi nepostradatelné články skupiny AL, který dohlíží na vzdělávací složku. Zařizuje, že se skupina učí. Nezapojuje se do řešení problému. Je nestranný. Kouč nemotivuje, ale povzbuzuje (podporuje vnitřní schopnosti členů skupiny) Má výsadní právo zasáhnout kdykoliv do řešení problému, kdy mu to přijde vhodné nebo bude mít pocit, že současná situace nepřináší žádné příležitosti k učení.

 

Akce

Součást procesu Action Learning, bez možnosti akce nemůžeme proces řešení problému považovat za kompletní. Z těchto důvodů je důležitá přítomnost osoby s kompetencemi provedení změny (akce) na základě výsledného řešení problému. 


ATP:

Metodu Action Learning jsem několikrát využíval při hodinách Training sessions, kde jsme pomocí této metody zkoušeli vyřešit konkrétní problém. Pomocí kouče a dalších důležitých členů jsem došli ke konkrétnímu řešení. Sám bych ze začátku nevěřil, že pokud budete splňovat všechny body action learningu, tak budete tak efektivní.


Snažili jsme se též jednou využít tuhle techniku při Birth Givingu, nicméně ve stresové situaci a v nepřítomnosti Kouče jsme nedosáhli tak kvalitního výstupu, jaký by mohl být.


Myslím si, že metoda může být velmi zajímavá a efektivní pro týmy, které se sní naučí pracovat.


Závěr

Měl jsem to štěstí a po doporučení od spolužáku jsem stihl přeskočit prvních deset stránek které, mě opravdu nebavili. Následně mě kniha překvapila a já si tak odnesl zajímavé poznatky.

Za mě palec hore a těším se na další knihu.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: