Action Learning v praxi


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 17.01.2022

Action Learning   Michael J. Marquardt

Action Learning

Proč jsem si tuto knihu vybral?

Tuto knihu jsem si vybral, protože je to jedna z věcí, které musím mít ke zkouškám. Musím uznat, že jsem hned pochopil, proč po nás chtějí, abychom tuto knihu přečetli. Nyní již se zkušenosti vím, že se Action Learning dá skutečně dobře využít.


Co to vlastně Action learning je?

Ještě, než vám začnu povídat o svých zkušenostech s AL, tak bych vám chtěl přiblížit, co to vlastně je

a co obsahuje.

AL je technika, která vám pomůže s řešením akutních, či velkých problémů, kterým zrovna firma čelí.


Action learning obsahuje 6 složek, které jsou nutné k tomu, aby mohl vůbec Action Learning vzniknout.


Problém

Problém je výchozím bodem AL, může to být nějaká výzva, projekt, úkol nebo otázka. Tento problém, by měl být důležitý naléhavý, závažný. Čím je tento problém komplikovanější, tím lépe AL funguje a dochází i k větší míře učení.


Skupina

Základem v AL je skupina (tým), která by se měla skládat z 4-8 členů s různou odborností a praxí, takže rozmanitost týmu je zde velkou výhodou. Tato různorodost totiž přináší širokou škálu pohledů, to znamená, že se přichází s inovativnějšími a průlomovými myšlenkami.


Otázky

V tomto je AL jiný než ostatní metody. Je zaměřený spíše na otázky než na oznamovací věty. Je zde např. pravidlo, že oznamovací věty, smí přijít až po otázce. Ale nenechte se zmást, oznamovacích vět může být více než otázek. Otázkami se snažíme dojít ke společnému pochopení problému, otevření nových směrů řešení a potencionálnímu řešení problému.


Akce

Akce se odehrává mezi sezeními AL. Má za úkol přinést nové vhledy do týmu. Také by se na tyto akce mělo reflektovat.


Učení

Říká se, že nejcennějším aktivem dnešní doby jsou znalosti. Pokud se chce skupina dobře něco naučit, je dobré mít AL kouče, který bude mít dobré otázky na zamyšlení. Čím více znalostí bude mít tým, tím kvalitnější AL bude, je to taková přímá úměra.


Kouč

Kouč je v týmu potřeba na to, aby podporoval a dohlížel na týmové učení. Kouč by neměl zasahovat do řešení problému skupiny (týmu). Kouč pouze pokládá otázky k reflexi, ale pozor, kouč není facilitátor jako při našich TS 😊.


ATP

Tak jak jsem slíbil, už je to tady.

AL jsme s mými fellow teampreneury využili na poslením BG. Měl jsem z toho celkem strach, protože když jsme to naposled zkoušeli na TS, tak to nedopadlo zrovna pohádkově.

Ale z chyb jsme se poučili a pomohlo nám to s řešením marketingové strategie pro firmu 3RE.

Nyní, místo toho, abychom dělali AL jako celý tým, jsme se rozdělili do skupinek po 5 lidech. Vybrali jsme si jednoho kouče, což u nás byla BaTe, protože měla největší zkušenosti a znalosti s AL.

Musím říct, že provozovat AL ale není vůbec jednoduché. Udržovat pozornost a pokládat dobré otevřené otázky, které by k něčemu vedly, bylo velice vyčerpávající, a proto jsme si dávali přestávky asi častěji, než by bylo zdrávo. V některý momentech, jsme přeskakovali z jedné části AL do druhé, ale to naše koučka velice rychle zachytila a my jsme se vrátili zase k poslední myšlence.


Nyní něco navíc.

Tady bych vás poprosil o komentář, co si o tom myslíte?

Přišlo mi, že jsme hned po AL poměrně ladně přešli do brainstormingu a až po chvíli mi došlo, co se vlastně stalo :.). Myslíte si, že je to správně? Neměla by tam být pauza na zamyšlení?

 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: