Tuto knihu jsem měl k dispozici jako audioknihu, a to poměrně krátkou, ovšem musím říct WOW s velkým W, protože si myslím, že je to vskutku absolutní základ, který by měl být na tomto oboru fakt povinný.
Bylo to taky moje poprvé, kdy jsem využil během poslechu Jam board k zápiskům a nemůžu si to vynachválit, protože se na to chodím koukat do teď, fakt mega bomba.
Jinak, kniha pojednává o marketingu, o jeho podstatách a účelu a taky jak v něm být nejlepší. Zajímavé je, jak moc autor spojuje marketing se samotnou službou či produktem, víceméně říká, že marketing je produkt / služba samotná = Mít nejlepší službu / produkt na trhu je klíč k nejlepšímu marketingu.
Definuje taky čtyři důležité aspekty, na které bychom měli myslet:
- Specializace: Je mnohem lepší být specialistou (nejlepším) v jedné malé oblasti než být průměr ve všem.
- Diferenciace: Odlište se od ostatních – nejjednodušší způsob je uvědomit si, že to unikátní jsme my sami, takovou osobnost nikdo jiný nemá – myslet na to.
- Členění: Pracovat se zákazníky, které službu / produkt vskutku chtějí. Pokud se nerozhodli na 100 % do 90 dnů, tak už se nerozhodnou nikdy a není třeba s nimi ztrácet čas.
- Koncentrace: V případě, že toho máme moc a času málo, tak je nutné se soustředit jen na to, co nám vynáší a vše ostatní odložit.
Strašně důležité je si dále i uvědomit, že kvalitu naší služby / produktu tvoří z 20% samotná služba / produkt a z 80% ANO z 80% to tvoří každý kontakt se zákazníkem, přesně to je tím, co v něm zanechá největší stopu. Jednejte se zákazníkem tak, aby vás doporučil, aby se k vám vrátil, to je ta nejlepší reklama.
Moje zápisky, třeba v tom najdete něco užitečného: