Proč jsem si knihu vybrala
Tuto knihu jsem si vybrala jako zdroj inspirace pro mou bakalářskou práci, která je zaměřená na rozvoj motivace v Tap týmech. V knížce jsem hledala praktická cvičení na rozvoj motivace, důvěry mezi jednotlivými členy a zároveň teorii, jak různé druhy aktivit působí na tým
O čem kniha pojednává
Kniha je rozdělena na metodickou a teoretickou část, což z knihy dělá velice komplexní a užitečnou záležitost
Teoretická část
V této části nám je vysvětleno, proč pro rozvoj týmu jsou vybrány právě hry, kde se autor opírá o teorii: rodič, dítě a dospělý, kterou bych ráda rozvíjela v části hlavní myšlenky z knihy
Metodická část
Zde už se dostáváme ke hrám, které jsou skvěle vizuálně rozděleny, dle místa, času, pomůcek a co mají rozvíjet
Hlavní myšlenky z knihy
Dle Evangelu to co manažer považuje za motivační teorii se nachází ve sloupci ,,Společné aspekty. Z analýzi tudíž vyplívá, že motivační cyklus se opakuje stále dokola. V praxi to znamená, že manažer se seznámý s novým motivačním systémem, ten vyzkouší, chvíli bude fungovat, ale poté nastane opět úpadek, poté manažer použije novou teorii a cyklus se tak bude opakovat neustále dokola. Otázkou je, zda-li v konečném důsledku není efektivita týmu po zavedení nových technikách ještě nižší, než byla, když tým fungoval na již zaběhlých stereotypech. Proto je vhodné se držet delší dobu jednoho motivačního systému.
Teorie: Rodič, dítě a dospělý
Každý v sobě máme takové dítě které si chce hrát, rodiče který dává pozor a dospělého který je možná trochu úzkoprsí. Pokud máme někde převahu, měli bychom rozvíjet ostatní 2 části naší osobnosti.
5 příčin manažerského nezdaru
Stejná metoda, či poučka je vlastně tématem knihy 5 příčin selhávání týmů. Stabilita týmu a jeho „well being“ má tato rizika, které mohou zapříčinit selhání týmu.
Hry které mne nejvíce zaujali a ráda bych je využila v praxi: