...a teď jste Obchodní Manažer


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 29.02.2024

...a teď jste Obchodní Manažer   Walter E. Vieira

… A teď jste obchodní manažer

Walter E. Vieira

 

Tuto knihu jsem si zvolil, jelikož se chci neustále rozvíjet ve směru, kterým jsem se vydal, a to je právě prodej. Celé studium se soustředím stále na ty „počátky“, jak prodávat a podobné záležitosti. Ale zatím jsem se nezaměřil na metody a procesy, jak vést obchodní tým, který jsem i ve druhém ručníku vedl. Proto jsem se to rozhodl napravit a podívat se na práci obchodního manažera.

 

Jak by měl vypadat obchodní manažer

Obchodní manažer je manažer a je odpovědný za tým lidí pod ním. Právě proto by měl být rozhodně kolektivní a nebrat si úspěch týmu jen pro sebe. Dále by měl splňovat níže zmíněných 5 atributů osobnosti:

1.     Základní charakter

2.     Lidské kvality

3.     Duševní kvality

4.     Vzhled a reprezentativní vystupování

5.     Vyzrálost


Desatero příkázání obchodního managementu:

-         Buďte objektivní

-         Buďte stálí a nerozptylujte se

-         Buďte poctiví a upřímní

-         Buďte pozitivně naladění

-         Buďte laskaví

-         Hledejte motivaci členů týmu

-         Analyzujte výsledky, nikoliv osobu

-         Buďte zapálení

-         Jděte příkladem

-         Jednejte s podřízenými na úrovni


Schůze

Schůze je téma samo o sobě, se kterým jsme dříve (ne nyní) měli v Tiimi problém. Z mého pohledu jsme na schůzkách mrhali časem a řešili nedůležité věci jen proto, abychom něco řešili. Autor definuje, že cílem schůze je zvýšení efektivity zúčastněných, a to vůči prospěchu společnosti i sobě samotným. Schůze by měla zapříčinit změnu a rozšířit znalosti obchodních zástupců, nebo přístupu jejich jednání. Ideálně také vyvolat pocit sebevědomí. Zároveň manažer by měl do schůze přicházet s jasným plánem co chce řešit a měl by mít zanalyzovanou skupinu, se kterou má schůzi. A připravit témata a postupy na míru pro ostatní členy schůze. Výstupem schůze mají být akční kroky.


Motivace

Je rozdíl mezi motivací šéfem a motivací vůdcem.

-         Šéf rozkazuje, vůdce vede.

-         Šéf se spoléhá na autoritu. Vůdce na dobrou vůli.

-         Šéf vyvolává strach. Vůdce zápal.

-         Šéf říká „Já“, vůdce „my“

-         Šéf říká „buďte tady včas“ Vůdce přichází o něco dříve.

A tak dál. Podobné výpisy mi přijdou neuvěřitelné slovíčkaření a moc je neuznávám. Je to asi jako to srovnání muž vs. Chlap. Každý si za tím představuje něco jiného a je naprosto k ničemu si to definovat. Zkrátka je jednoduché, že správný obchodní manažer musí lidi dostatečně motivovat svou prací, ale zároveň musí být tvrdý a neměl by se dle mě bát si prosadit autoritu. Prodej je tvrdá disciplína a zvítězí vždy jen ten nejsilnější.


ATP

Upřímně jsem se na tuto knihu dlouho těšil a odkládal jí, až se jí budu moci pořádně věnovat. Přesto se obávám, že mi přímo nějaké nové znalosti nedala. Pravděpodobně, když bych ji četl v prvním ročníku, tak by dala. Dnes už jsem ve fázi, kdy informace z knihy jsou pro mě spíše samozřejmé a nepřišlo mi, že se přímo pojí s rolí obchodního manažere, ale spíš obecně leadera. Konkrétně se nám například poslední rok, možná i dva, zlepšili týmové schůzky, kdy odcházíme s akčními kroky, jsme všichni předem připraveni a čas krásně odsýpá a neřešíme kraviny. To, že manažer má svůj tým vést, ne řídit jsem věděl samozřejmě už dávno a i v sales týmu jsem se o to snažil, jelikož jsem i já sám obepisoval potenciální zákazníky a do toho vedl celý sales tým.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: