Proč jsem si tuto knihu vybrala?
Tuto knihu jsem si vybrala, protože jsem se chtěla více dozvědět o obchodím managementu a plánování. Zároveň jsem chtěla svůj reading program poprořit knihou zaměřenou na leadership, kvůli projetku TBARF.
Důležité pojmy:
Kapitola 4. popisuje to, co se libí a nelíbí obchodním zástupcům na jejich vedoucích. Upřímně si myslím, že určité věci, jako je zdvořilost, která je zde zmiňována, by měla být samozřejmostí. Ale naopak mě zaujal bod týkající se samostatnosti a delegování, se kterým je spojeno i přejímání úspěchu, které by mělo být kolektivní. S touto kapitolou se mi pojí i kapitola pátá. Ta popisuje, jaký by vlastně obchodní manažer měl být.
->
Každý skutečný vůdce musí vybudovat 5 atributů osobnosti:
1, základní charakter
2, lidské kvality
3, duševní kvality
4, vzhled a a reprezentativní vystupování
5, vyzrálost
Desatero přikázání obchodního managementu:
Hlavní myšlenky, které mne na knize zaujaly:
Propojení knihy s TA a podnikáním:
Kapitoly 7-9 jsou zaměřené na plánovaní nejen času, ale i prodeje zboží. Toto téma je jedním z nejproblémovějších u nás v projektu. Většina naších fuckupů se odvíjí od špatného načasování prodeje a rozvržení celkového času. V knize je zdůrazněno, že je nutné, aby leader plánoval budoucí plány a cíle se členy firmy/projetku a dále je zdůrazněno, jak by si obchodní manažer měl roložit čas. Upřímě zatím nevím, jak by tato teorie mohla náš projekt v ohledu plánování posunout, protože vždy plánujeme společně. Ale to co bych ráda v projektu aplikovala do praxe je Plán prodeje zboží (PSP) a Plán rozložení teritoria (TLP)- tohle mi připomíná delegování kompetencí v projektových částech např. marketing, sociální sítě, výroba, prodej.
Závěr, doporučení:
Kniha mě velmi zaujala, krásně se četla a nejvíce se mi líbilo, že na konci skoro každé kapitoly byl příklad z praxe!