... a teď jste Obchodní manažer


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 05.04.2021

... a teď jste Obchodní manažer   Walter E. Vieira

Proč jsem si tuto knihu vybrala?


Tuto knihu jsem si vybrala, protože jsem se chtěla více dozvědět o obchodím managementu a plánování. Zároveň jsem chtěla svůj reading program poprořit knihou zaměřenou na leadership, kvůli projetku TBARF.


Důležité pojmy:


Kapitola 4. popisuje to, co se libí a nelíbí obchodním zástupcům na jejich vedoucích. Upřímně si myslím, že určité věci, jako je zdvořilost, která je zde zmiňována, by měla být samozřejmostí. Ale naopak mě zaujal bod týkající se samostatnosti a delegování, se kterým je spojeno i přejímání úspěchu, které by mělo být kolektivní. S touto kapitolou se mi pojí i kapitola pátá. Ta popisuje, jaký by vlastně obchodní manažer měl být.  

->

Každý skutečný vůdce musí vybudovat 5 atributů osobnosti:


1, základní charakter

2, lidské kvality

3, duševní kvality 

4, vzhled a a reprezentativní vystupování

5, vyzrálost


Desatero přikázání obchodního managementu:


  1. Buďte objektivní -> soustřeďte se pouze na cíl týmu a jak ho dosáhnete
  2. Buďte stálí -> vůdce musí vědět, kam směřuje 
  3. Buďte upřímní a poctiví
  4. Buďte pozitivní, nedogmatičtí-> vudce by měl být taktní a diskrétní, aby neranil něčí city 
  5. Buďte laskaví, ale stůjte za svým
  6. Poznejte, co motivuje vaše obchodní zástupce
  7. Analyzujte výsledky, nikoliv osobu
  8. Buďte entuziastičtí
  9. Jděte příkladem -> vůdce musí představovat hodnoty
  10. Jednejte s podřízenými jako s inteligentními dospělými


Hlavní myšlenky, které mne na knize zaujaly:


  • Obchodní manažer musí umět rozlišit objektivní problémy od výmluv. 


  • Řešení, která jsou vhodná pro jednu oblast, nemusí být vhodná pro jinou. 


  • Čest patří i těm, kteří se snaží. Nejen těm, kteří toho dosáhnou. 


  • Šéf říká ,,já’’, vůdce říká my.


  • Šéf ví jak se to dělá. Vůdce ví, jak by se to mohlo udělat. 



Propojení knihy s TA a podnikáním:


Kapitoly 7-9 jsou zaměřené na plánovaní nejen času, ale i prodeje zboží. Toto téma je jedním z nejproblémovějších u nás v projektu. Většina naších fuckupů se odvíjí od špatného načasování prodeje a rozvržení celkového času. V knize je zdůrazněno, že je nutné, aby leader plánoval budoucí plány a cíle se členy firmy/projetku a dále je zdůrazněno, jak by si obchodní manažer měl roložit čas. Upřímě zatím nevím, jak by tato teorie mohla náš projekt v ohledu plánování posunout, protože vždy plánujeme společně. Ale to co bych ráda v projektu aplikovala do praxe je Plán prodeje zboží (PSP) a Plán rozložení teritoria (TLP)- tohle mi připomíná delegování kompetencí v projektových částech např. marketing, sociální sítě, výroba, prodej.


Závěr, doporučení:


Kniha mě velmi zaujala, krásně se četla a nejvíce se mi líbilo, že na konci skoro každé kapitoly byl příklad z praxe!



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Švecová Jana - 11.05.2021 - 12:40


Myslím, že v té části manažerova plánování je důležité uvažovat i o tom, že má více aktivit, které je potřeba rozvrhnout, aby některou z nich nezanedbával. Zároveň už se také zabývá i taktickou či strategickou úrovní řízení, a tak je důležité, aby ho nezahltila jen operativa...? Desatero přikázání je príma. Dovedu si představit, že jen dodržování těchto bodů každým (nejen vedoucím), by zlepšilo kulturu a kvalitu týmu.

Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

01.12.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: