Knihu jsem si vybral, protože jsem se chtěl dozvědět více o marketingu. Jelikož v projektu budu dělat čistě online marketing, tak jsem zvolil takhle více specializovanou knihu. Chtěl jsem dostat ucelený přehled možností online marketingu tak, abych si dokázal dál vybrat na co se zaměřit a co se učit.
Musím vědět co prodávám. Komu to prodávat a proč by si to měl koupit.
Pak si potřebuju určit cíl. Čeho chci dosáhnout? Tahle část je důležitá, protože podle cíle volím už konkrétní strategie a typy marketingu. Na tohle se používá již stará dobrá metoda SMART. Poté co si určím cíl je potřeba zvolit strategii pomocí které jí dosáhnu. Strategií je tolik kolik si jen dokážeme představit například: Strategie budování hodnoty značky, Strategie budování loajality zákazníků nebo strategie modelu See, Think Do, Care. Poslední strategie mě osobně přišla jako nejlépe použitelná tak ji více rozvedu.
Strategie se mi obzvláště líbí, protože nás provede všemi fázemi získávání a udržování zákazníků a pomůže nám si lépe představit jaké marketingové nástroje potřebuji. Protože pokud chci vytvořit povědomí o značce. Tedy fáze See. Nebude neúspěch, když moje kampaň nebude mít vysokou konverzi, protože to nebyl cíl. Také mi umožní si uvědomit na zákazníka v jaké fázi cílím a proto jak na něj mám cílit. Musím cílit jinak na někoho kdo ještě neví, jestli chce koupit pračku a na člověka, který ví, že chce koupit pračku a hledá jen která je pro něj nejlepší.
Posledním zajímavostí této strategie je část care. Která počítá s tím, že po nákupu marketing nekončí, ale začíná se budovat vztahy se zákazníky, což souzní s hodnotami v Tiimi.
Tady ještě přidám tabulku z knihy pro lepší představu.
Kvalitní webové stránky mají:
Přidat telefonní číslo - Telefoní číslo dnes stále vzbuzuje větší důvěru. A také jistý klid na duši, že vím, že pokud se cokoliv stane můžu prostě zavolat a někdo mi to zvedne.
Ukázat lidi, kteří za firmou stojí – Lidé věří stránce více, když vidí, kdo stojí za stránkou. Jak vypadá a jaká je jeho role. Tvoří to pocit, že si za stránkou stojím, protože pokud je podvod riskuji svoji reputaci.
Detailní popis firmy – Co firma dělá. Co je zač. Jaká je její mise anebo minulé reference od spokojených zákazníků.
Novinky – Ukazují, že se ve společnosti něco děje. Že žije a funguje.
Logo – Loga zvyšují důvěryhodnost firem. Pokud má stránka Logo firmy působí více oficiálně a seriózně.
PDF soubory – Nejhorší je, když se sami stáhnou po prokliknutí. Nikdo nemá rád, když musí stahovat nějaké další soubory a pak hledat kde je má stažené.
Špatně čitelný text – Nikdo nechce číst moc dlouhý text. Nebo text, který zaniká na barevném pozadí.
Jasně rozpoznatelné reklamy – Nikdo nemá rád reklamy na stránkách.
Příliš odlišný design – Naše stránky by měli být odlišné od konkurence, ale nesmí být příliš odlišné. Protože lidé jsou zvyklí na nějaké standarty. A pokud bude naše stránka příliš jiná lidé by mohli být zmatení nebo otráveni. Také by se na ní mohlo špatně orientovat a tomu se chceme vyvarovat.
Kniha bylo dobrý přehled online Marketingu. Byli zde také praktické první kroky toho s čím začít a jak fungují různá rozhraní. Každopádně nejvíce mi přinesla první část o Strategiích, protože mi umožnili získat více komplexní pohled na online marketing a lépe volit nástroje. Bohužel poslední část o Sociálních sítích nebylo příliš užitečná. Byla totiž psaná dost pro lidi, co sociální sítě moc nepoužívají. Plánuji použít vědomosti z knihy, abych v našem projektu dokázal vybrat nejlepší způsoby marketingové komunikace a také abych nám udělal dobré webovky a sledoval metriky, které jsou potřeba.