ÚVOD
Knihu jsem si vybrala, protože jsme na ní měli velice záživné TS, které se nám dost protáhlo a hodně jsem si z něho odnesla.
OBSAH
Kniha je rozdělena na 4 části, které představují jednotlivé fáze dle kterých bychom se měli na sociálních sítích správně chovat. Jsou jimi – zaujmi, naslouchej, vyprávěj, vyhodnocuj.
Líbilo se mi seznámení s průměrným uživatelem sociálních sítí, které bylo sice trochu uvedené do extreému, ale to je pro pochopení principu někdy důležité. Pro to abychom se uměli pohybovat na sociálních sítích, je důležité vědět co jejich běžní uživatelé chtějí a vyhledávají a jak se na nic chovají. Na sociálních sítích je totiž nejcennějším artiklem pozornost. V této době a obzvlášť na internetu, je vše hrozně rychlé, hrozně rychle čteme přeskakujeme z tématu na téma, z profilu na profil z aplikace na aplikaci. Je důležité vědět čím zaujmout pozornost uživatele aspoň na tu dobu, kterou my potřebujeme k tomu, abychom mu předali co chceme.
Líbila se mi část, kdy kniha vyprávěla o trendu ALS ice bucket challenge, tento trend si pamatuju ale nikdy jsem se na něj nedívala z pohledu jako popisuje tato kniha. Opravdu to byla jedna z největších kampaní a mnoho z nás o tom ani nevědělo.
ATP
Mimo Tiimi pracuji na jednom projektu, kterému se starám hlavně o instagram, a proto jsem si několika jevů popisovaných v knize už všimla, jen jsem je neuměla pojmenovat a definovat. Například jsem si všimla, že lidi rádi někam patří, buduji tedy náš instagram spíše jako komunitu, do které lidi patří, a ve které se lidé mohou najít, spíš než něco k čemu by lidé měli vzhlížet. Všimla jsem si taky, že lidé věnují mnohem víc času našim příspěvkům, když se jich ptáme na jejich názor, nebo na jejich pohled. Dále se snažím tvořit hlavně pozitivní a příjemný vzhled, který sám často nenápadně vybízí sledující ke sdílení bez toho abychom se jich zeptali. Lidé se nebojí přihlásit k našemu obsahu naopak, zdá se mi, že se s ním rádi ztotožňují a šíří ho mezi své přátele. Další krok, který se mi za poslední dobu hodně ověřil, je dát naší stránce tvář. Od začátku projektu, jsme neprozrazovali, kdo za ním stojí, když jsme ale ukázali toho, kdo za tím stojí, čísla šli velmi rychle nahoru. Momentálně bych ráda náš instagram ráda vedla více z té lidské stránky, dát lidem možnost nakouknout do zákulisí, ukazovat lidi a dát tomu spí lidskou tvář, aby se měli lidé s čím ztotžnit.
ZÁVĚR
Kniha mi dala neuvěřitelně moc informací, které jsem mohla ihned přenést a promítnou do praxe. Ostatně si ale myslím, že mi to pomůže i při tvoření budoucích projektů, například v projektu, který momentálně začínáme, a to projekt kombucha – budeme tvořit sociální sítě od nuly, budeme muset přijít na to, jak to dělat jinak než konkurence a jak udělat produktu – nápoji sociální síť tak, aby zaujala. Myslím, že kroky z této knihy nám dokážou pomoct.