Základy Marketingu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 10.10.2023

Základy marketingu   Miroslav Karlíček a kolektiv

Proč jsem si knihu vybrala

Tato kniha se mi hodila do bakalářské práce a doporučil mi ji kamarád, kterému zůstala v hlavě tato věta:

„Značka je to, co podnikateli zůstane, když mu shoří továrna.“

Po přečtení knihy mi tato věta, stále v hlavě rezonuje. Uvědomila jsem si, jak důležité je správně budovat značku, pochopila jsem spojení mezi cílovým zákazníkem pro určitý produkt/službu a marketingem. Lépe chápu reklamní kampaně (které potkávám v běžném životě: metro, billboard atd.) a marketingovou komunikaci směrem k zákazníkovi.

Obecná charakteristika marketingu:

Vytváření, komunikování a předávání hodnoty pro zákazníka. Marketing zjišťuje potřeby zákazníka a uspokojuje je. Uspokojování zákaznických potřeb musí být ziskové.

Funkční marketing potřebuje dlouhodobý systematický přístup. Zde jsem shrnula myšlenky z knihy:

Klíčové strategické marketingové otázky:

Kdo je náš zákazník?

Jakou hodnotu mu nabízíme?

Jak zajistíme jeho dlouhodobou spokojenost?

Jakou máme konkurenční výhodu a jak ji budeme udržovat?

Na tyto otázky by měla znát odpověď každá firma na začátku jejího fungování.

Referenční skupina:

Je to seskupení lidí, se kterými se zákazník nějakým způsobem porovnává/poměřuje. Vztah mezi zákazníkem a referenční skupinou může být pozitivní i negativní. Například referenční skupina nadšenců značky Audi. Tato skupina se bude ovlivňovat o tom jaký model si koupit, jakou výbavu atd.

Nerovnost v kupní síle:

Každý region má jinou kupní sílu a je potřeba to vzít v potaz. V návaznosti na mezinárodní sféru, každý stát funguje jinak a má různou kupní sílu. V obchodováním se zahraničím se tohle musí vzít v potaz.

Demografický vývoj:

Stárnutí populace a novodobá podoba rodiny mají na marketing taky vliv. Příklady: Ferrari stárne zákazník (je mu průměrně 50 let), proto zvětšili prostor pro řidiče a přizpůsobili tomu i délku dveří. V ČR je 1,2 milionu domácností jen s jednou osobou. Developeři proto staví více 1kk a 1+1.

Impulzivní nákupy:

U impulzivních nákupů hraje největší roli vybavenost (zapamatovatelsnost) značky. Pokud se zákazníkům určitá značka vybaví s příslušnou kategorií jako první, je vybavenost značky velmi dobrá. Tento případ je označován jako TOMA (top of mind awareness).

Značka:

Značka je nositelem významu. Dobrá značka působí důvěryhodnější a přitažlivější než produkty konkurenční. Značka brání tomu, aby zákazníci vnímali jednotlivé produkty v dané kategorii jako totožné. Rozpoznání značky je schopnost cílové skupiny identifikovat značku a její produkty v místě prodeje. Míru loajality zákazníků vystihuje ukazatel Net Promoter Score.

Zajímavé poznatky z knihy:

Marketing patří do každého podnikání a zásadně rozhoduje o jeho úspěchu či neúspěchu. 

Aby mohla společnost předat nějakou hodnotu, musí vědět, kdo je zákazník a musí ověřit jeho zájem. 

Marketing není umění prodat to, co vyrábíme, ale umění vědět, co je třeba vyrábět. 

Pokud by firmy nezkoumaly, co jejich zákazníci potřebují, inovace by nevznikaly a pokrok lidstva by v celé řadě oblastí výrazně zpomalil. Marketing proto představuje společenský proces, který se promítá v neustálém zvyšování standardu lidského života.

ATP

Knihu jsem použila a ještě použiji při vytváření marketingového plánu nového podnikatelského záměru, na který píšu podnikatelský plán. Tato kniha shrnuje myšlenky marketingu bez zabíhání do úplných detailů. Vážím si marketingového základu, který mi kniha nabídla.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: